dinsdag 17 januari 2012

Gemak dient de mens

Omdat ik nogal eens erg moe ben in de namiddag is uitgebreid koken dan een opgave. Om het mezelf makkelijker te maken heb ik besloten om de 4,5 dagen een portie bonen en een portie granen te koken voor meerdere maaltijden. Dat staat dan klaar in de koeling om even op te stomen als maaltijd basis, als basis voor soep, als basis voor vleesvervanger/koekjes, om even meegewokt te worden met een portie verse groenten etc. Ook in salades een goede basis. Dat bespaart me kooktijd en ik ben 's avonds snel klaar. Alle redenen om ook bij grote moeheid gezond te kunnen eten.
Vandaag begonnen met een pannetje boekweit en idem rode adukiboontjes.
Ben nog steeds stapels hobbypapier aan het uitzoeken en betere opbergmethodes creëren voor verf in potjes en tubes, soort bij soort, zodat ik geval van creabuien de zaken snel gevonden en gebruikt kunnen worden, Mijn handen jeuken al als ik het prachtige papier zie dat ik verzameld heb.

6 opmerkingen:

  1. Prachtige velletjes. Ga je daar kaarten mee maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kook ook altijd bonen van het hele pak en doe het in porties in de diepvries. Wel zo handig en spaart ook energie en vooral tijd!
    Bonen moeten heel goed doorgekookt worden vanwege een of ander stofje (las ik gisteren in een boekje van Schuitemaker, jou vast wel bekend).

    Al die uitgeknipte of uitgeprinte hobbydingen (libelles en Margrieten van jaren geleden e.d.)heb ik in diverse (afgedankte van het werk) ordners gedaan met van die plastic hoesjes. Ik denk wel een map of 15 alles bij elkaar. Dat is bij mij gelukkig bij :-) De rest van het hobbyspul ligt in een kast op zolder in laden, maar kan er niet meer bij! Wat niet zo overzichtelijk is, zijn de stofjes en de wolletjes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar om op die manier eigen-energie-zuiniger te zijn.Ik had ook een tijd,dat ik dat deed. En at toen de warme maaltijd als lunch en 's avonds een simpele salade of soep. Want in de ochtend had ik meer energie. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie scrapbookvelletjes! Ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overigens... mijn opbergmethodes zijn ook beroerd. Ik heb hele kasten vol. Maar! Ik koop niks meer bij en scrap alleen nog maar met tweedhandse dingen. Ectar uitdaging en ik dacht er minder hebberig van te worden, maar nu ben ik allerlei kalenders en blaadjes aan het verzamelen... :S

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gisteren 2 rode kolen gekookt kunnen we 4 keer van eten.
    En zo heerlijk om snel een goede maaltijd op tafel te kunnen zetten.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen