donderdag 26 januari 2012

Dakboot en keukenspul

Het dak boven de keuken stond weer vol water. De buurman die de vorige keer het zwembad leeg wist te krijgen, arriveerde met lieslaarzen en een boot en ontdekte dat er een stuk purschuim, waarschijnlijk van het dak afgespoeld, klem zat in het bovenrooster van de pijp. Enfin er kwam een giga plens water naar benee, maar het probleem moet nu opgelost zijn! Dank J.!!
Gister en vandaag heb ik vooral boodschappen gedaan, weer de bibliotheek bezocht en naast wat dingen in de pc, ook een trolley in de keuken opgeruimd. De oudpapiermannen kwamen vanmorgen langs, dus ook de gang is weer leeg (ik had erg veel deze keer, dankzij het opruimen) en ik kan weer blij om me heen kijken.
Dat kastje per dag is een uitmuntend idee en werkt erg fijn, ook voor mensen met verminderde energie en lichamelijke problemen, zoals Vlasje.
DE tip om blogs te verwijderen en toe te voegen heb ik nog niet gehad. Op het forum van blogger komt deze vraag ook terug, en dan willen ze je alleen maar aan de Chrome helpen en dat wil ik niet.

6 opmerkingen:

  1. Zoals jij het schrijft, lijkt Chrome wel een verdovend middel. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werkte altijd met explorer, maar kreeg problemen met lege pagina's in blogger.
    Dus stapte ik vorige week over op firefox, dat gaat beter alleen ik kan in firefox geen links plaatsen in mijn stukje.
    Dus nu maak ik mijn stukjes met evt. links aan in explorer, doe ook de veranderingen in blogrolls en zo in explorer maar lees de reacties in firefox.
    Beetje gedoe, maar dé oplossing heb ik ook nog niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw verhaal herinnert me er aan,dat ik de buren moet waarschuwen. Hun schuurdak lijkt weer een zwembad. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, daar ben je weer mooi van verlost van al dat water boven je hoofd. Fijn dat je buurman je erbij wil helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het principe van een kastje per dag kan ik me goed voorstellen, dat het goed werkt. Maar ik blijf me maar afvragen: wie heeft er 365 kastjes?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, ik heb er ook geen 365, maar als je de blogs leest merk je dat het om een laatje, vakje,
    mandje of plank per dag gaat. Ook losse opruimprojektjes, zoals je handtas of het hoekje van de gang, of de traptreden vallen eronder. Maar dat maak je zelf uit. Meer mag, minder ook, want er zijn geen vaststaande regels. Het gaat erom een enorme klus in behapbare porties te verdelen waardoor er opeens wel tijd, energie, puf of animo voor is en dan merk je dat het erg motiverend werkt om door te gaan.Het principe van vele dagen een draadje maakt een hemdsmouw in een jaar.

    BeantwoordenVerwijderen