vrijdag 20 januari 2012

Amber en la

Vanmiddag bracht de bezorgdienst mijn eigen exemplaar van Laat je niet volvreten en het Kookboek van Amber Albeda. Ben met beiden erg blij. Ambers kookboek geeft leuke recepten en ideeen. De info over vitamines is erg waardevol. Ze spreekt namelijk zowel over de, door de overheid gehanteerde Aanbevolen Dagelijke Dosis, maar ook over een Optimale hoeveelheid. Toen ik tijdens mijn biologiestudie  hier over sprak, werd de docent kwaad. Tekort en teveel, ja dat bestond, maar Optimale dosis, wat een onzin... (dit is al een 35 jaar geleden, maar nog steeds aktueel).
De la met de haardingetjes is ook geheel klaar. Nu rest nog maar 1 van de 4 laden, al kan de medicijnenla ook nog wel een make-over gebruiken.... Nu is het weekend.

7 opmerkingen:

  1. :-)

    haardingetjes,
    dat zijn wel véél haardingetjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, kan dit een vergissing zijn? Jij hebt bij dit bericht een foto geplaatst die ik gemaakt heb. Dit is de foto die ik op dag #16/365 van de haardingen van mijn dochters heb gemaakt en geblogd op http://inhaalslag.blogspot.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ela, je hebt gelijk, dit trof ik gewoon op internet afbeeldingen aan en ben niet nagegaan waar die vandaan kwam. Maar mijn bergje op tafel (op de kleuren na) zag er vrijwel net zo uit. Sorry, dat ik deze foto gebruikt heb, het ging om het idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien is dat kookboek wel in de bieb. IK ga eens kijken. Kijk jij ook naar 10xbeter op dinsdag? Ik heb net een paar boeken van die belgische kruidenmevrouw gereserveerd.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik dacht al... Nu snap ik hoe het kwam.
    Trouwens, het boek "Laat je niet volvreten" ligt bij mij op het nachtkastje. Ben nog niet heel ver, maar ik schrok al hevig. En het boek van Amber A. had ik laatst ook in handen. Volgens mij het verstandigste wat ik tot nu toe heb gelezen over gezonde voeding...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hadden ook ooit zo'n la, toen de meisjes iets kleiner waren... Gelukkig gebruiken ze nu alleen nog maar een elastiek of eens een knip. Daar hebben ze er niet zo heel veel van... geen la vol in ieder geval! Fijn weekend en geniet van je boeken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Izerina; ja ik kijk er natuurlijk ook naar4. Is voor veel mensen even een kijkje achter een begrip en laat zien wat er nog meer is.
    Het kruidenvrouwtje, ik heb boeken zat over kruiden ook van Klazien en Mellie Uyldert. Als ik er een tegen kom van haar, zal ik het graag eens bekijken.
    Ela, het boek van Amber is behoorlijk zinnig en dat andere is oogopenend. Nogmaals sorry over de foto.

    BeantwoordenVerwijderen