woensdag 14 december 2011

Wit

Bij veel volken en religies is niet zwart maar wit de kleur van de rouw.  Daar zit wel wat in als je weet dat wit alle kleuren bevat en licht terugkaatst. Vanmorgen lag Den Helder plots onder een paar centimeter dikke korrelsneeuwlaag die nog een poosje bleef liggen ook. Ik moest meteen denken aan alle mensen die nu in diepe rouw zijn, mensen in Italie (waar ook rascistische moorden zijn gebeurd), in Belgie,  in Duitsland, in Noorwegen in het MiddenOosten, all over the world zijn mensen die rouwen om een geliefde, gestorven door geweld, natuurgeweld, ziekte, honger. Vandaag rouw ik  deels mee.  Het wil nog niet uit mijn hoofd verdwijnen.
Ik kocht een paar witte mini kerssterren, dat past dit jaar wel. 

5 opmerkingen:

  1. Dat gevoel kan ik hebben,als ik tv beelden zie van diep bedroefde mensen na bv een aanslag.In gedachten wens ik hen dan kracht om verder te leven. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad erg tragisch... Word elke keer weer verdrietig als ik de tv aanzet... dus dat doe ik maar niet meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad erg tragisch. Ik brand een kaarsje voor alle slachtoffers.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is vreselijk wat er overal gebeurt vlasje....
    de mensen lijken zichzelf te verliezen in dit soort akties,

    BeantwoordenVerwijderen