dinsdag 6 december 2011

Winter

Het is nu echt wel winter. Hagel, koud, wind en kale bomen. Geen probleem, ik zit warm en voel me senang. Heb er zeker geen hekel aan want hou erg van lekker in een plaid gewikkeld met een zooi lektuur en een kan warme thee op de bank te genieten. Winterkost is ook prima, want ben dol op wortel, ui, kool , peulvruchten, soep en stamp en stoofpotten.
Ik heb er zelfs behoefte aan om me gewoon een beetje terug te trekken van alle wereldse herrie en drukte. Tussen Kerst en Oud op Nieuw houd ik dit jaar ook weer mijn jaarlijkse retraite. Nee, geen klooster met gezangen enzo, maar gewoon thuis. Tv en andere herriemakers maar sporadisch aan en dan bewust kiezen voor programma's /films met een beetje meditatief karakter en idem met boeken en pc.  Heel erg sober en verstild leven een ruime week, daar knap ik altijd erg van op. Merk dat mijn batterij daarna veel voller is en dat ik meer rust in mijzelf vindt.
Tot die tijd tref ik voorbereidingen in de vorm van lectuur/dvd's klaarleggen die bij deze periode voor mij passen, de agenda zo leeg mogelijk maken en een basisvoorraad zodat ik niet vaak de stad in hoef.  Ik verheug me nu al!

6 opmerkingen:

  1. Een goede voorbereiding is alweer het halve werk zie ik :)
    Goed dat je dat zo kunt doen. Even terug, terug naar jezelf. En van daar weer terug naar buiten.

    Geniet ervan. Blijf je wel posten tussendoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het klein heb ik zoiets al,als ik een paar dagen alleen thuis ben. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Af en toe even naar buiten voor flink wat frisse lucht en dan weer lekker naar binnen en de rust opzoeken. Het geeft enorme rust dat ik niet naar winkels hoef vol herrie en glitters, geen kado's hoef in te pakken en geen 6 gangen menu hoef te maken (en in te kopen).
    Geniet van de rust :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn idee. Hier ook geen toeters en bellen. Alleen vrienden die hier komen slapen, omdat hier geen vuurwerk wordt afgestoken. Zo heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed, is volgens mij ook de beste manier om bij te tanken. Ik heb het laatst gedaan toen ik een weekje ziek was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heerlijk! Even helemaal niets. Ik kan mij voorstellen dat je ervan geniet.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen