zaterdag 31 december 2011

Navel

Het oude jaar gaat het nieuwe baren. Mooie gedachte.
Wat betreft mijn retraite; denk maar niet dat ik alleen maar naar mijn navel heb zitten kijken. Ik heb veel geslapen, gelezen, wat dvd's gekeken, af en toe wat muziek beluisterd, waar ik op dat moment behoefte aan had, maar ook vaak was het hier doodstil in huis en kon je mijn hersentjes horen malen. Daarnaast ben ik al begonnen met opruimen. Mijn knutselkast wordt laatje voor laatje, plankje voor plankje , vakje voor vakje uitgemest net als een la waarin ik mijn postpapier, kaarten en enveloppen bewaar, de la van de  snoertjes (voor pc+opladers etc) is georganiseerd en zo rommel ik door. Heel bevredigend en aansluitend bij het gevoel dat ik ruimte nodig heb om beter bij mezelf te kunnen blijven komen.
Er wordt al aardig wat afgedankt en weggedaan. Plannen om dit jaar meer met mijn creativiteit te gaan doen (vandaar dat eerst de knutselkast aan de beurt komt), en minder tijd aan floddervertier te besteden (zoals The Bold kijken; ik ben al gestopt en het voelt alleen maar heerlijk vrij). Ik ga minder en meer gerichter tv kijken. Lezen , ook gerichter en minder flut.
Eten en in huis; soberder, meer basic. Geld; ik zal op deze manier ook geld uitsparen. Meer ruimte voor wensen, al zijn er niet veel dingen die ik wens, meer ruimte om goede akties te steunen, geen zorgen, geld is voor mij steeds onbelangrijker.
De natuur; veel op pad met de scoot, de dijk, lekker de duinen door. Mijn tuin meer benutten en wat fatsoeneren, net als de garage en het schuurtje die een opruimronde kunnen gebruiken. Enfin, plannen en ideeën  zat. Maar het is niet in de vorm van de meeste nieuwjaarsvoornemens, maar het zijn meer verschuivingen in mijn leven, verder gaan op de weg die ik al langer was ingeslagen, maar nog bewuster. Het voelt goed om zo te leven.
Ik wens iedereen rust en vrede en tevredenheid toe. 

6 opmerkingen:

  1. Dank je, ik ga ook verder de ingeslagen weg in en heel veel van jouw plannen hebben overeenkomsten met mijn plannen. Opruimen, simpeler maken, tuin beter benutten. Basis koken, lokaal, lekker naar buiten, enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opruimen is heerlijk, bevrijdend. Een heel goed, fijn, vredig en gezond nieuw jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blogje geeft me een duwtje. Mijn creativiteit droogde wat op. Meer met verf bezig zijn is mijn voornemen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It's hard to find experienced people for this topic, however, you seem like you know what you're talking
    about! Thanks

    Take a look at my page; zetacleare prices at local targets

    BeantwoordenVerwijderen