dinsdag 20 december 2011

Lektuur!!!!!!!!!!!!!!

Vandaag ging ik naar de Bieb en heb mezelf verwend met een aantal boeiende en dikke boeken.
Ik was net terug en toen kwam een vroegere buurvrouw een stapel tijdschriften brengen. Hoi, hoi, ik zal me niet vervelen met de kerst (eigenlijk verveel ik me nooit,  maar veel leesvoer op voorraad voelt altijd heerlijk rijk aan).

Vandaag was de hulp er en ze komt pas eind volgende week weerom, hetgeen me een relaxt gevoel geeft.
Kom maar op met die feestdagen! Ik ga in mijn zelfverkozen onderduik.

14 opmerkingen:

  1. dat klinkt goed, ga maar lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo al in het voren te genieten.
    Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag net de weersverwachting. Straks schijnt de zon ook uitbundig door je ramen met kerst.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou willen we natuurlijk even de boektitels weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt inderdaad als lekker onderuitgezakt lezen! Heerlijk, geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk! Ontspannen lezen... je kan even vooruit, geniet ervan
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De boektitels ;

    Nietzsche in 90 minuten
    Strathern, Paul

    Lam naast leeuw
    Heymans, John

    De blender
    Rutherford, Tracy

    Duyvels end
    Boyle, T. Coraghessan

    Max (en de Wild Things)
    Eggers, Dave

    Dieren eten
    Foer, Jonathan Safran

    Organiseer uw digitale leven
    Baldridge, Aimee
     
    Hele fijne dagen ook, Weblezers/leesters/schrijvers/schrijfsters.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geniet ervan!
    Sorry, bij lektuur moet ik toch altijd aan keukenmeiden-romannetjes denken ;-) Ligt vast aan het literatuur-onderwijs op de havo: je hebt goede boeken, dat is literatuur, en je hebt rommel, en dat is lectuur haha. (en dan komen ook nog eens die oer-gezellige-maar-refo-kinder-en-tienerboeken van m'n moeder; daar hadden ze het ook altijd over lektuur, en dat viel dan onder: maakt niet uit wat het is, als het maar gristelijk is xD)

    Maar ondanks m'n negatieve associaties met het woord: een paar heerlijk dikke boeken en leuke tijdschriften, dat is fijhijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alynia,

    Lektuur is voor mij; leesvoer in de breedste betekenis van het woord. Literatuur is een aparte groep binnen lektuur, die uit van alles verder kan bestaan.
    Zoals je uit mijn lijstje boeken kan zien, ben ik een alleseetster, al zijn boeketreeksen enzo niet aan mij besteed, en de meeste chicklit ook niet. Ik vergrijp me ook vaak aan populairwetenschappelijke lektuur om mijn kennis op sommige gebieden uit te breiden, Vandaar het boek over Nietzsche en het boek Lam naast leeuw (over de schrijver Voskuil -Het Bureau-)en het blender en het digitale archiefboek. Vooral Boyle is een dikke, een dubbelromen. Heerlijk, zo'n pil.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha ja, zoals ik al zei, het gaat vast om vooroordelen bij mij ;-) want ik had al niet de indruk dat je uitsluitend 'lektuur' leest zoals wat ik er bij ervaar...
    Vind het vooral grappig dat iedereen woorden blijkbaar anders ziet/ervaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dank je wel vlasje,
    ik wens je heel fijne dagen toe,
    de rijkdom om te zien, en een hart om t e voelen.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, ik ga ook proberen een hoop moois te lezen in de kerstvakantie. Goed om Max (en de Wild Things) van Dave Eggers op je lijstje te zien. Dat herinnert me eraan dat ik dat ook wil lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Boodschappen binnen, nog 1 dag werken en dan mag ik ook in onderduik... Fijne tijd gewenst, Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne dagen Vlasje, en veel leesgenot!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen