woensdag 7 december 2011

Hoor de wind waait....

Nou zeg, dat is wel een beetje heftig, buiten. Was er vroeg bij om boodschappen te doen en woei al haast uit mijn jas.
Echte dagen om zoveel mogelijk heerlijk binnen te blijven en gezellige klusjes en karweitjes te doen.
De inkeer in jezelf komt vanzelf bij dit weer. Zoals in mijn aanstaande retraite, terug naar de basis en jezelf. Goed aarden en kijken naar wat belangrijk is.  Hoe zeer ik ook geniet van sommige tvprogramma;s, sport en pc en film en muziek, het overweldigt ook. Het neemt je tijd over als je niet oppast. Het zijn ten slotte zaken die dienend bedoeld zijn en niet als doel en vervulling.
Dit is de tijd voor mij om alles eens te overwegen, de balans te herstellen en terug te kijken op de afgelopen periode, naar het goede , het slechte, het belangrijke, het onnozele, het plezier en de ergernis en vooral naar mijn eigen rol in het geheel. Tenslotte beslis ik voor het grootste deel, wat mijn leven binnenkomt, mag blijven en hoe ik ermee omga.
Ik zal ws niet bloggen, maar als ik er behoefte toe voel, doe ik het wel, geen protocol, maar luisteren naar mijn hart.

5 opmerkingen:

  1. Als ik niets lees,zal ik an dit plaatje denken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat mijn adres niet klopt.
    Mijn nieuwe adres is:
    http://fredriguswereld.blogspot.com

    Het is een goed jaargetijde voor bezinning. Guur buiten, warm binnen. En zo tegen het eind van het jaar ga je terugkijken. Er is veel om dankbaar voor te zijn.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel inspirerend vind ik dit voornemen. Ik denk dat ik dit ook ga doen, maar dan met misschien iets andere accenten. Zoon is straks 2 weken vrij rond de kerstperiode en dan gaan we lekker cocoonen, spelletjes doen, tot rust komen en van elkaar genieten met minimale blogjes en maximale ontspanning....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken het heel goed, het verlangen naar het herstellen van de balans. December vind ik gezellig, maar vooral ook een maand van teveel prikkels en nervositeit waar ik niet zo goed mee overweg kan. Doe mij maar de rust van januari als alle stormen zijn bedaard...
    Terug naar de basis..., dank je wel voor je mooie woorden en vooral een heel goede tijd gewenst met jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen