zondag 25 december 2011

Gedachten

Dit jaar is het de 7e kerst sinds de diagnose uitgezaaide borstkanker. Het wordt dus ook het 7e Nieuwjaar sindsdien en dat doet mij veel. Ik besef dat ik heel erg veel mazzel, goede artsen  en behandelingen heb gehad en dat misschien mijn eigen insteek (gezonde voeding, leven in het nu en geloof in mijzelf) ook een positieve rol heeft gespeeld. Vroeger werd mij altijd verteld dat een mens in cycli van 7 jaren leeft. Dat zou betekenen dat ik nu aan een nieuwe cyclus begin en zo voelt het ook. Ik voel me (vooral na de voetreflexzone behandelingen) steeds beter en ben naar mijn gevoel ook geestelijk erg gegroeid in die tijd. Het voelt alsof in inderdaad op de drempel sta van een nieuwe fase in mijn leven. De retraite waar ik op dit moment in bezig ben, is er duidelijk een van rust en contemplatie maar ook van een nieuwe opening naar de toekomst. Dankbaarheid en vreugde is wat me steeds overspoelt, een bad van lichtheid en licht.

7 opmerkingen:

  1. Wat fantastisch! Wat heerlijk zeg!
    Geweldig om te lezen!
    Ik neem je mee in onze jaarlijkse borrel die manlief en ik met kerst houden. Dan proosten we voor op al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen wonder,dat je zo bewust LEEFT.Benieuwd naar al het nieuwe in de volgende 7 jaar? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zou toch mooi zijn als de cylus van gezond kunnen zijn en daarvan genieten nu voor jou is aangebroken. Ik gun het je van harte!
    liefs van Spaarcentje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi insteek voor de komende 7 jaar
    groet

    BeantwoordenVerwijderen