dinsdag 13 december 2011

Dolgedraaid

Nee, niet ik, de wereld, Nederland....
Een kabinet dat alles van waarde afbreekt en kwetsbaarheid afstraft. Geld dat alleen maar schuld genereert. Niemand die durft te zeggen dat de keizer in zijn blote kont loopt, dat armoede helaas toch echt bestaat en dat we hopen dat Rutte niet blijkt te bestaan, maar een  nachtmerrie is, waaruit we morgen gelukkig ontwaken kunnen.
Ach..
En dan komt er een schutter in een supermarkt die zijn ex vriendin doodschiet, voor de ogen van velen, die dat beeld nooit meer kwijtraken. Hij doodt ook zichzelf, vele mensen in verdriet achterlatend. In Duitsland blijkt een groep neonazi's jarenlang ongestraft buitenlanders vermoord te hebben. In Luik draait een boef door en richt een bloedbad aan op een Kerstmarkt. En Nederland praat maar door over Cruijff.  Snapt iemand het nog?


10 opmerkingen:

  1. 't is maar net wat men hier belangrijk vind ... Cruijf ... of onze wereld ...
    wat een tragiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee. Ik heb al lang geleden afgehaakt, wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "de wereld,dat ben jij"zei Krishnamurti. En dan raak ik in de war. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat voor velen het leed te groot is om er maar aan te willen denken. Dan is Cruijf een makkelijker onderwerp. Maar dat maakt niet dat het leed weggaat......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap er al lang niets meer van en wil het eigenlijk ook niet meer snappen. Heb niets met Cruijff, maar ik merk wel dat ik soms het liefst onder m'n dekentje kruip zoals de kat op je plaatje, en mezelf afsluit voor de wereld. Want ik word er naar van... En tja, waarschijnlijk is Cruijff voor veel mensen dat dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De reacties hierboven verwoorden ook mijn gevoel. Ik probeer me te focussen op al het mooie wat er toch ook nog blijkt te zijn, al moet ik daar moeite voor doen. De prachtige docu 'frozen planet' gisteren weer bekeken en dan zie ik dat er in de dierenwereld ook wordt gevochten, ze elkaar opeten, de stukken van elkaars huid scheuren. Maar een dier past zich aan, aan de natuur. De mens niet, die past de natuur aan, aan zichzelf en wil alles in de hand hebben. Recht in eigen hand nemen en dan schiet je gewoon een ex vriendin dood of ga je met granaten gooien op een kerstmarkt. Laat 5 hogesnelheidstreinen per uur rijden in plaats van 2 en blijf je doodleuk beweren dat armoede helemaal niet bestaat omdat je zelf nog bij je moeder woont die elke ochtend die misselijke scheiding in je haar kamt en je bordje pap neerzet.
    Nee, ik begrijp het ook niet meer en zie hoe we heel snel afstevenen op een soort van climax. Want dit gaat niet goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil er ook het liefst mijn ogen voor sluiten want begrijpen doe ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De grote boze wereld buiten sluiten, ik zou het graag willen, maar het is bijna niet mogelijk en ik vraag me ook af of dat uiteindelijk wel goed zou zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee!!!! Ik snap er ook niets meer van!!!!

    BeantwoordenVerwijderen