maandag 12 december 2011

Blekere Bomen en toch Kaarten

Eerst wil ik, net als Valhalla al deed,  aandacht vragen voor de aktie Groeiend Verzet;

Groeiend verzet tegen Blekers natuurwet

Kabinet doet natuur in de opheffingsuitverkoop
Er dreigt zich een natuurramp van ongekende omvang te voltrekken in Nederland. Staatssecretaris Bleker kapt 70 procent van het budget van Staatsbosbeheer, schrapt de aanleg van de Ecologische Hoofdstructuur en ecologische verbindingszones waar jarenlang aan is gewerkt, wil dieren weer vrij laten bejagen door hobbyjagers, kortom er dreigt groot gevaar voor de natuur in Nederland.
Dat kan en mag niet gebeuren. Sluit je nú aan bij het Groeiend Verzet! Alleen samen kunnen we een vuist maken tegen een beleid dat planten en dieren letterlijk naar het leven staat.
Stel een daad, plant een boom!
De Partij voor de Dieren organiseert op korte termijn de aanleg van een protestbos tegen de nieuwe Wet Natuur. Dit bos staat symbool voor het groeiend verzet onder Nederlandse burgers tegen Blekers natuurwet. Als de staatssecretaris de Ecologische Hoofdstructuur niet wil voltooien, zullen wij als natuurbeschermers dat zelf moeten doen. Dat kan heel eenvoudig:
  1. Koop één of meer bomen voor € 5,00 per stuk.
  2. Print je boomcheque(s) uit, die per e-mail worden toegezonden, en kom naar de Boomplantdag (de datum wordt kort van tevoren bekendgemaakt) en plant daar je boom.
  3. Je krijgt kort van tevoren een uitnodiging voor de Boomplantdag.
De bomen kun je bestellen op de site  https://www.partijvoordedieren.nl/groeiendverzet.
 Als je zelf niet kunt planten vind je ook een mogelijkheid om voor je te laten planten op die site.
Mooi initiatief en hoog nodig de laatste teller staat op;  ruim 17.000 bomen. Dat wordt een mooi bos!!

Lang heb ik dit jaar getwijfeld of ik wel of geen kerstkaarten zou sturen, nou ja, dus toch een beperkt aantal.
Heb het wel sober gehouden. Vandaag al de meeste geschreven en postklaar gemaakt. 

4 opmerkingen:

  1. Ze overwogen nu zelfs al twee bossen aan te leggen, hoorde ik ergens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed he! Maar laten de mensen ook zoveel mogelijk hun eigen tuin "groen"houden.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoorde hier gisteren op het nieuws inderdaad over. En ook dat Staatsbosbeheer bomen gaat kappen, waarmee ze dan weer geld kunnen verdienen om de bezuinigingen te compenseren. Maar die bomen moesten geloof ik toch al gekapt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank Vlasleeuwenbekje voor je betrokkenheid! Ook ik doe mee op mijn blog. Ter inspiratie het geweldige verhaal van Jean Giono, De Man die Bomen Plantte. Het verhaal bracht een complete milieubeweging op gang. Hoe dat werkte lees je in mijn blogpost over groeiend verzet:
    http://zilvervis.net/2010/11/27/een-blauwdruk-voor-vergroening-jean-gionos-spin-off/

    BeantwoordenVerwijderen