vrijdag 4 november 2011

Uiterlijk

Er zijn van die dingen; een vrouw is in principe nooit tevreden met haar uiterlijk. Zelfs filmsterren en schoonheidsmissen hoor je klagen over een te grote neus of een rare kont. Wat is dat toch.
Ook ik heb de nodige zelfkritiek, maar het speelt geen erg grote rol, gelukkig. In de loop der jaren is mijn uiterlijke verschijning er niet ook niet bepaald op vooruit gegaan helaas. Niet alleen de zwaartekracht speelt een rol, maar door medicijnen en diabetes ben ik behoorlijk te zwaar. Mijn borsten heb ik ingeleverd, door de chemo is mijn gebit inmiddels boven van plastic, ik draag een brace om mijn been en een bril. Nou ja, dat is nog maar een kleine opsomming. Maar toch zie ik ook de pluspunten, met het ouder worden voel ik me minder geneigd mezelf met anderen laat staan met ideale vrouwen te vergelijken. Ik heb nog aardig mijn eigen haarkleur, ben niet erg rimpelig en ik voel me veel lekkerder in mijn vel zitten ondanks alles. Ach het kan slechter, toch?
De minpunten worden minder belangrijk en de pluspunten worden gekoesterd.  En als ik rondkijk op straat zie ik mensen die meer te klagen hebben en daar schiet je niks mee op. Het is wel goed zo, voorlopig.....

5 opmerkingen:

  1. Wat zou de cosmetische industrie inzakken,als alle vrouwen tevreden werden. En niet meer hoefden smeren,verven,plamuren en noem maar op. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ontevredenheid wordt bij velen helaas aangewakkerd door de media, de miss verkiezingen, make-overs en zo meer. Het schoonheidsideaal moet zo dicht mogelijk benaderd worden zodat we er uiteindelijk allemaal bij lopen als Barbie of mevrouw Paay, Helwegen of Brard. Nou, als dat mooi wordt gevonden ben ik zeker een uitzondering want ik vind die vrouwen net clowntjes.
    Ze zouden een voorbeeld aan jou kunnen nemen, na een ernstige ziekte toch nog blij zijn met wat je wél hebt.
    Door die vreselijke programma's op TV heeft mijn dochter nu een eetstoornis, al is ze natuurlijk ook baas over haar eigen lichaam. Maar op die leeftijd zijn ze o zo vatbaar voor commentaar op hun uiterlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me nooit iets aangetrokken van trends of mezelf vergeleken met andere vrouwen. Ik ben voor puur natuur. Geen haarkleuringen, verbouwingen aan lijf en leden of blingbling aan mijn lijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eh, tsja ik ben kapster... maar niet zo eentje die alleen voor uiterlijk gaat. Vind het belangrijk om vooral tevreden klanten te hebben en niet "hippe". En zelf, ja logisch dat ik wel probeer er verzorgd bij te lopen. Tevreden, nee dat ben ik niet, maar ach, op deze leeftijd ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben 26. Een kennis van 23 heeft onlangs haar arm moeten laten amputeren wegens ziekte. Dat heeft me zo aan het denken gezet. Uiterlijk vertoon is misschien een 'leuke hobby' ofzo maar het is no way 1 v/d belangrijkste dingen die er zijn. Echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen