donderdag 17 november 2011

November

Echt november nu, mist en koud. Heb vanmorgen een flinke rit gemaakt en kwam, ondanks warme kleding, vrij vernikkeld thuis. Maar de missie waarvoor ik op pad ging, is geslaagd.
Thuis volg ik livestreams vanuit New York die filmen in de mars van Occupy in Wall Street. Ondanks grote politiemacht blijven de mensen kalm en vreedzaam. De massa groeit. De overheid heeft niet ingeschat dat hun repressie de beweging alleen maar meer motivatie geeft. Het zijn spannende tijden.

5 opmerkingen:

  1. Hoe anders verloopt occupy in Amerika als hier in Amsterdam...daar werd het helaas een samenraapsel van echte overtuigde occupyers, relschoppers en verslaafden-hangplek.
    Een gemiste kans. Maar wie weet komt het nog eens opnieuw van de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook geen zonnetje vandaag. Ik blijf lekker binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't Is goed koud inderdaad, zeker als je stil zit in een scootmobiel. Dan is het weer fijn om thuis te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Terneuzen zitten 3 dames al een paar keer op zaterdagochtend als protest. Jammer,dat het te ver is voor me. Anders ging ik soep brengen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het gisteren ook flink koud! Vanochtend was het gelukkig minder.

    BeantwoordenVerwijderen