maandag 28 november 2011

Leven

Zoals trouwe lezers weten, heb ik nogal wat meegemaakt en de dood recht in de ogen gekeken. Op dat moment deinsde hij terug, maar natuurlijk ontloop ik hem niet. Voorlopig leef ik en met volle teugen al doe ik geen exuberante dingen. Het dagelijkse leven is extreem genoeg, en ik krijg er meer dan genoeg kicks van. Bungeejumpen of  parachutespringen kan nooit meer adrenaline veroorzaken dan gewoon door te leven met alle ups en downs. Er gebeuren verbazingwekkende dingen genoeg, ook als je er niet speciaal naar op zoek gaat.
Vanmorgen sprak ik iemand wiens vriend na een vermissing, opgedregd werd uit het water. Het was glad en hij had een borrel op... Het is een heftig gebeuren wat achter zo'n klein krantenberichtje kan schuilen. Elke dag vinden er kleine en grote drama's plaats gewoon om je heen.
Ook als zulk nieuws even op afstand blijft kan ik me zo verbazen over de kleur van de lucht, een nog bloeiende fuchsia buiten, de kat die dromend met zijn pootjes in de lucht maait, de smaak van versgeperst groentensap, mijn lijf, dat gehavend en wel toch de belangrijkste dingen nog doet. Het leven is te spannend om er niet van te genieten zolang het duurt.

9 opmerkingen:

  1. Goed van je dat je dat ook uit jezelf kunt, al is het misschien door schade en schande in het verleden. De meeste mensen doen dat alleen als ze weer even met hun neus op de feiten worden gedrukt. Ik kan ook zomaar genieten van kleine dingen, maar ben het afgelopen jaar wel dubbel gaan beseffen hoe vergankelijk alles is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer ook altijd zo veel mogelijk te genieten, al word ik soms nog met de neus op de feiten gedrukt hoor.
    Zoals vandaag... had moeite met thuis komen, want op het station waar ik normaal altijd uitstap was een aanrijding met een persoon. En dan hoor je de mensen om je heen zuchten, steunen en mopperen omdat het langer duurt voor ze thuis zijn. Dan denk ik toch: joh, maar er is ook iemand die er helemaal nooit meer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He ,wat heerlijk te lezen,dat jij dit ook zo voelt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke dag en elk moment is kostbaar, helaas beseft niet iedereen dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leven is 't genieten waard, hoewel er gerust wel eens momenten zijn dat je het leven ( en meestal vooral je eigen) zou willen vervloeken.
    Blijf vooral genieten en als 't kan maak ons er deelgenoot van,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit mooi verwoord!
    liefs en blijf genieten en als je het dan
    opschrijft genieten wij even mee en worden
    we ook even terug met onze voetjes op de grond
    gezet! Ik was juist mezelf aan het beklagen omdat
    ik een snotneus heb! als dat het enige maar is hé..
    fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat mooi gezegd! Ik ben het helemaal met je eens dat het gewone dagelijkse leven als heftig genoeg is, en dat je geen kicks nodig hebt als bungee jumpen.

    Het is prachtig als je van de 'gewone' dagelijkse dingen kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al een tijdje hoor ik tot je 'stille' volgers. Geniet telkens van je heldere manier van schrijven en positieve levenshouding. Dankjewel Vlasje. Ik blijf je lezen.

    BeantwoordenVerwijderen