donderdag 3 november 2011

Leren en fine-tunen

Omdat ik sinds kort Windows 7 gebruik en de nieuwste versies van Mozilla Firefox en Thunderbird, ben ik me erin gaan verdiepen hoe ik alle mogelijkheden die voor mij interessant zijn, kan benutten. Een boek over W7 en de handleidingen op Internet van Mozilla helpen me daarmee. In hoog tempo leer ik mijn aan om van alles te customizen om het gebruiksgemak te verhogen. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!
De bladwijzers opnieuw rangschikken is een megaklus, maar maakt alles weel overzichtelijker, Er zijn veel add-ons te verkrijgen die je kunt installeren om het voor jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Ik heb ook Symbaloo ontdekt, een add-on waarmee je blokken startpagina;s kunt maken met de veel door jou gebruikte links en adressen. Bv een blok voor muzieksites en klik je hebt zo een radiostation of youtube onder de knop, allemaal heel makkelijk.
Leuk om het me allemaal eigen te maken ook. En dat voor iemand die 9 jaar terug nog nooit een computer had aangeraakt, toen nog in het voorWindowse tijdperk belandde, zichzelf alles leerde en pas sinds 7 jaar de vreugde van surfen op het Wereldwijde Web kent. Het is voor mij één grote speeltuin. En je raakt nooit uitgekeken en geleerd. Vanmorgen in de Bieb ook maar weer twee pc-boeken geleend. Elke keer een stapje verder.

4 opmerkingen:

  1. Veel plezier in de speeltuin, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij weet je meer dan ik.... :))
    Ik gebruik de pc nu 8 jaar. Daarvoor was ik een digibeet van hier tot Tokio hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed! Ik voel me een kleuter,die een beetje speelt op de pc. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk als je daar zoveel plezier aan kunt beleven! Zelf heb ik het vooral met bloggen, en blogspot. Daar leer ik ook graag nieuwe dingen van.

    BeantwoordenVerwijderen