vrijdag 11 november 2011

Groenten enzo

Sinds ik boven mijn eigen tanden niet meer heb, kan ik minder (of liever; eigenlijk geen) rauwkost meer eten, dus is het moeilijker om gezond te eten met voldoende groen. Gelukkig heb ik een erg goede sappers en lust ik dat meestal graag, maar soms is het me te koud ofzo. Nu blender ik een hele berg groenten die anders zielig zouden worden en kieper dat in een pan met een schep groentenbouillonpoeder en eventueel wat miso. Even opkoken en mjammie, wat een gezondheid en warmte. Het is al gebonden en er hoeft van mij niets bij. Maar mocht je het willen opsieren dan kunnen er croutions bij of een restje bonen, pasta of granen meeblenderen. Een scheutje (soja)room kan ook, of yoghurt. Nooit gaat dit vervelen aangezien de inhoud van de groentenla ook wisselt.
Ook een portie fruit blenderen , opwarmen en mengen met melk of yoghurt of muesli is heerlijk. Pitten erbij en wat lijnzaadolie en je hebt een geweldig ontbijt.
Occupy-nieuws: in Nederland zijn nu bijna 40 groepen aktief en het aantal deelnemenrs neemt ook zienderogen toe.

4 opmerkingen:

  1. Jammer dat je niet meer goed kunt kauwen maar wel fijn dat je die blender hebt. Zo krijg je toch je voedingsstoffen binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig zo'n blender. Ik heb net een sapcentrifuge en er wordt hier ook heel bewust gecentrifugeerd. Scheelt echt weer, want je eet veel meer groente en fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het net andersom. Warm een aantal groenten met bouillonpoeder,olie en kruiden en even de staafmixer in de pan. heb net een "groen soepje"op. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen