dinsdag 8 november 2011

De crisis deel 2

Geboren in 1948 ben ik een echt kind van de jaren zestig. Provo, kabouter, hippies, antiVietnam, anti Kernenergie en kernbommen. IK heb in veel demonstraties meegelopen, want wij, de generatie toen, wilden niet meer dat uit onze naam mensen sneuvelden in verre oorlogen, dat er napalm op kinderen werd gegooid, dat de wereld draaide om geld en materialisme en dat honger en oorlog er gewoon bij hoorden. Nee, wij zouden de boel veranderen en we gingen ervoor. Vol idealisme, een groeiend milieubewustzijn, onze eigen normen en waarden. Niet alles was, achteraf, even goed, maar schamen doe ik me niet voor mijn idealen van toen, ze kwamen uit ons hart en waren goed bedoeld. Bij velen zakte het aktiebewustzijn weg, er kwamen relaties, kinderen huizen, hypotheken, banen en auto's. Aktievoeren kreeg een heftige bijsmaak toen de krakersrellen tanks op de straten van Amsterdam brachten. Nee, dat was te ver doorgeschoten voor velen.

En toen begon het tij te keren; men ging voornamelijk nog demonstreren als het ontslagen of ons loonzakje betrof.  Er begonnen, vooral ter rechterzijde mensen op te staan die de jaren zestig als een verschrikkelijke periode in onze geschiedenis voorstelden, het linkse hobby-syndroom sloeg toe: moest ik me schamen voor mijn vroegere idealen? De volgende tekst kwam ik tegen........

Linkse hobbies





Linkse hobbies zijn onder andere de immigratie en gratis inburgering, de publieke omroep, café "Nieuwspoort", de Europese Unie, ontwikkelingshulp, milieu- en kunst-subsidies, schuldhulp, en Vogelaarwijken.
Belangrijke linkse hobbies zijn verder: het ongevraagd ventileren van hun superieure linkse meningen, godsdienstvrijheid als het de islam betreft, goede doelen, solidariteit, en laten we alsjeblieft zwijgen over de privacy, dat is wel de allerlinkste hobby die er bestaat.
De ergerlijkste linkse hobbies zijn de anti-automaatregelen zoals kilometerheffing, overal een snelheidslimiet, interpunctie, de staatsomroep, gratis fietsenstallingen, 80 km/u-snelwegen, en files.
En ga zo maar door.
Ongeloofelijk wat dat linkse tuig heeft kunnen doen met ons belastinggeld! Het is dus wel duidelijk dat het allemaal wel minder kan, dus kabinet Rutte 1 gaat hierop flink bezuinigen. Bravo!

Bekende linkse hobbyisten:




7 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat het allemaal weer naar boven komt nu. Zelf ben ik een jaren 60 kind, ben later erg links geworden toen ik het huis uit was.Bben opgevoed met CDA normen, maar heb me daar in de loop der jaren voor een heel groot deel tegen af gezet. Vlasje, wie weet, komt de jeugd van nu weer net zo in opstand als jij vroeger. Maar de tijden zijn veranderd en we moeten doen wat we kunnen om 'eenvoud' tot een geaccepteerd iets te maken. Helaas weet de hedendaagse jeugd niet altijd meer wat dat is, eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms denk ik wel eens een beetje zwart. Zouden die occupy-mensen wel vasthouden aan hun idealen? Of gaat op den duur ook alleen het inkomen en status belangrijke worden? Met als gevolg verrechtsing.Wees trots op je akties. Jammer,dat er niet meer idealisme werkelijkheid geworden is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je het nieuws een beetje volgt zou je haast gaan zeggen dat het tijd wordt om toch maar weer eens massaal de straat op te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mensen gaan pas de straat op als ze het echt minder krijgen. De meeste mensen zijn volgevreten, afgestompt door televisie of in een geestelijke coma omdat ze menen 'ziek' te zijn en aan de pillen zitten. En zo lang de middelen er zijn om dat allemaal te financieren, blijft dat ook zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pas als mensen het in hun portemonnee gaan voelen, ècht voelen bedoel ik, dan denk ik dat het misschien wel terugkomt. Eerst nog een aantal jaren crisis te gaan in NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het heel boeiend om jouw perspectief te lezen. Het perspectief van iemand die deze verschillende 'zeitgeisten' heeft meegemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen