maandag 3 oktober 2011

Zachtjes

De prachtige nazomer suddert vandaag nog een beetje na en zo glijden we zachtjes de herfst in.  Her was een mooie pleister op de koude natte zomer. Ik heb de laatste dagen veel tijd in de tuin doorgebracht met snoeien en ruimen. Ook wat ritjes gemaakt en inkopen gedaan die ik voor het slechte weer losbarst g raag in huis wilde hebben . Nu voel ik me redelijk klaar om het volgende seizoen in te gaan. Het is de tijd van terugkeer in het huis en de warmte zelf maken. Schuilen tegen de stormen en de regens, terugtrekken in jezelf ook.  Ook dat heeft zijn charmes en ik hou erg van de geuren van de herfst, net als van herfsteten+ pompoenen, noten, paddestoelen, appels. Ik ben mijn nestje aan het inrichten´plaids, kussens, veel lichtjes, de lang ere avonden , de gezelligheid en de knusheid. Het is goed zo.

3 opmerkingen:

  1. Klinkt bijna als een winterslaap :)) Maar het is inderdaad best fijn om alles voor te bereiden. Het is overigens al vroeg donker hier want om 19.00 uur moet het licht aan om mijn boek of breiwerk nog te kunnen zien. En dan gaan de kaarsjes ook maar gelijk aan, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals jij het beschrijft krijg ik gewoon zin in de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen