zaterdag 29 oktober 2011

Wintervoorzorgen


Hoewel ik niet zo zwartkijkerig ben en ook allerlei vage voorspellingen niet zomaar geloof, is de mogelijkheid van een strenge  winter of een met veel gladheid altijd aanwezig. Elk najaar zorg ik dat ik redelijk wat voorraad hamster en verder op van alles voorbereid ben. Er zijn vriendinnen en buurvrouwen die als ze zelf boodschappen gaan doen, in zo'n geval altijd vragen of ze iets voor me mee kunnen nemen, maar de grote bulk wil ik zelf binnen hebben. Vragen om een vers broodje of wat zuivel is wat anders dan iemand laten slepen met blikken en potten en zakken. Veel houdbare spullen in huis en koelkast en vriezer aardig voorzien, dat is mijn strategie, want ik wil niet graag meteen afhankelijk zijn, ook niet in geval van ziekte.
Wel wilde ik een paar laarsjes voor de winter, maar aangezien ik een brace draag om mijn linkerenkel, bleek dat niet zo eenvoudig. Door de brace is mijn enkel stijf en zou ik links maat 40 moeten hebben terwijl rechts maat 38 voldoende is. Probleem dus.
Ik draag de rest van het jaar Birckenstock clogs of sandalen, dat past wel met zo'n brace.
Ik verzon een list, als goede Tom Poeserin, ik kocht beenwarmers met een bontrand (heel hip) en een stel goede antiglijrubbers voor onder de schoenen  en dat is voldoende. Met veel sneeuw of gladderigheid ga ik toch de deur niet uit en gaat het om voorzorg voor gladde plekken, is dit voldoende om de voeten warm en de kinnebak heel te houden. Tja wie niet rijk is (twee paar laarzen kost echt heel wat) moet slim zijn, nietwaar.

9 opmerkingen:

  1. Een slimme meid is op de winter voorbereid. Laat nu de vorst maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat soort ijzers kocht ik vorige week. Afgelopen winter was ik te laat en was mijn maat uitverkocht.En die voorraad heb ik ook altijd in huis. Ook gemakkelijk als je eens ziek bent. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee. Nu maar hopen dat het meevalt met de gladheid. Vrieskou vind ik persoonlijk niet erg maar gladheid, liever niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je creatief opgelost.

    Ik vraag me nog af of er misschien meer mensen zijn die hier last van hebben. misschien ook wel iemand die precies andersom nodig heeft. Dan kun je met zo iemand samen 2 paar schoenen kopen en dan allebei degene houden die je nodig hebt....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig! ik hoop alleen dat de winter niet
    zo streng wordt als ze denken...
    ik heb mijn blogje terug opgestart,(zat vorige
    keer met een hacker) moest zelfs niet veel
    aan mijn naam veranderen :)
    Ik kon het bloggen echt niet missen :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die beenwarmers!!!

    Jij bent klaar voor de winter. Ik vind het een goede oplossing.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke en creatieve oplossing, die beenwarmers! En wat extra voorraad in huis is altijd handig. Fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik hoop dat het mee zal vallen deze winter, sneeuw is niet erg maar dat gladde,
    ehh nee, daar hou ik niet zo van :-)

    BeantwoordenVerwijderen