vrijdag 7 oktober 2011

Virus

Zoals ik enige tijd geleden  berichtte, had ik een virus op de desktop pc. Ik dacht die verwijderd te hebben, maar kort daarop kreeg de pc weer kuren. De pcdokter is geweest en de diagnose luidt; een aangetaste kernel door een virus, dus het systeem van de software is beschadigd. Er zit niets anders op dan Windows er helemaal opnieuw op te zetten. Niet alleen is dat een heel werk, maar ws ben ik ook heel wat bestanden kwijt. Waardeloos, dus! Volgende week zal ik me aan die klus zetten (na een cd te leen te krijgen). Wie verzint die rotdingen toch en met welk doel?  Dit is niet de eerste keer dat ik, ondanks virusscanner, firewall enzovoort, er slachtoffer van word. Gelukkig dat mijn laptop geen virus lijkt te hebben, zo kon ik toch online komen en bloggen en mailen. 

5 opmerkingen:

  1. Waardeloos! Toch een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag jij je dan ook af,wat er in de hoofden van die bedenkers omgaat?Pesten,anti-maatschappij,macht? Ik zou dat wel eens willen weten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap ook niet hoe iemand daar nou lol aan kan hebben. Maar je bent er maar mooi klaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met een iMac ben je van het gezeur af. we hebben onze iMac nu 2 jaar en nog nooit last gehad van een of ander virus, terwijl dat bij onze windhoos pc wel degelijk het geval was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Verschrikkelijk gewoon! ik heb mijn blog moeten
    verwijderen :( er zat een soort van hacker op!
    niemand kon er nog opkomen ...iedereen kreeg
    een waarschuwing.... wie doet nu zoiets?
    ik vind het heel erg...probeerde daarjuist een
    ander blog te maken maar kreeg weer allerlei
    toeters en bellen om niet verder te gaan..
    Bah waarom laten ze iedereen toch niet gewoon
    met rust? ik hoop dat je het terug in orde krijgt. heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen