donderdag 6 oktober 2011

TV

Eén serie is mijn favoriet  House. Ik heb er , geloof ik, geen gemist die ik nog niet in een herhaling heb gezien. Wat mij zo aantrekt? Het gaat over medische diagnostiek en is daarin correct. Een interessant gegeven, al zou ik niet graag door doktoren behandeld worden die meteen met heftige medicatie gaan smijten al is de diagnose nog maar een theorie. Niet erg geloofwaardig zijn de snelle en heftige reakties van de patiënten, ik heb al heel wat bloedspuwingen, hartstilstanden en andere rampscenario's zien passeren, die meestal gelukkig snel en adequaat herkend en behandeld worden.Ook het gemak waarmee tot transplantaties wordt besloten (meestal is er ook meteen een donororgaan beschikbaar) is niet erg waarheidsgetrouw . Maar het karakter van de geniale doch sociopatische Greg House en zijn staf loyale maar vreemdsoortige artsen is garantie voor vele grappen, rare wendingen en toch menselijke interakties. Natuurlijk zijn ook vaak de patiënten  verknipt. en het liefdesleven van de verschillende personages is vaak hilarisch. Kortom een serie die toch wel wat van je intelligentie vraagt en die mij nog geen moment verveelt. Geweldige scriptschrijvers, goede akteurs, boeiende plots veel humor en nu eens geen gladde personages.
Dit seizoen elke donderdagavond twee nieuwe afleveringen. Smullen!!!

5 opmerkingen:

  1. Mijn man kijkt er naar. Ik was fan van medium,maar dat is nu gestopt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens I LOVE House! :-) Vanavond weer lekker kijken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'n Heerlijke serie, vanavond ook weer genieten!
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er ooit aan begonnen maar ben afgehaakt. Ik geloof omdat ik hem te knorrig vond, en de ziektes te eng.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, House, lekker ergeren aan een hork, die toch iets goeds heeft. Je zal ook moeten leven met de pijn van dat been, zeg. Ik hou vooral van dokter James Wilson, af en toe zegt ie House waar het op staat, af en toe verwerpt hij hem, maar hij blijft trouw (en, in tegenstelling tot de mening van sommigen, vind ik hem geen doetje.).

    BeantwoordenVerwijderen