zaterdag 22 oktober 2011

Sap enzo

Leuk om te lezen hoeveel mensen ook lijstjesfanaten zijn. Ik denk dat het ook typisch des vrouwen is.
Ik had het als kind al, lege  bladzijden in schoolschriften staan vol met lijstjes van te lezen boeken, huiswerkschema's, lijstjes van leukste klasgenoten, favoriete popgroepen, persoonlijke top tien's etc.

Vandaag kwam het boodschappenlijstje aan de beurt, want ik ging naar de markt en nog even naar een super. Fijn als je je realiseert dat je echt niks vergeten bent mee te nemen.

Het was vandaag ook weer een dag vol sap, de fruitmand en de groentenla hebben een flinke opruiming ondergaan en mijn lijf knort van tevredenheid.Ik heb een paar jaar geleden een heel solide en duur apparaat tweedehands op de kop weten te tikken en ben er nog steeds ontzettend blij mee. Minstens drie maal per week wordt er een halve liter sap gemaakt. De groentensappen meng ik altijd met lijnzaadolie, wat appelazijn en peper en zout. Ook verze kruiden worden vaak mee geperst, zodat ik heerlijk smakende sappen maak, die een plezier zijn om te drinken.



3 opmerkingen:

  1. Ik vind het afwassen zoveel werk. En maak maar weinig sap. Als de groente echt op moet,stoom ik het voor de hond. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook heel lekker. Lekker spinazie-appel-bleekselderijsap ofzo.... Maar ik heb er zo de schurft aan om dat ding schoon te maken... en je gooit ook heel veel van de groenten weg en dat vind ik jammer. Gooi jij het ook weg of doe je er iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen