vrijdag 28 oktober 2011

Kleur

Er is een nieuw interieurprogramma; Krabbe staat op straat. Diverse bewoners, die mee willen doen, zetten hun inboedel (woonkamer) op straat en een team kiest drie huisnummers uit. Er worden bij deze mensen onderling meubels uitgewisseld die opgepimpt worden en verder wordt de hele woonkamer vernieuwt door een aantal stylisten die vooral dol op kleur zijn. Het leverde verrassende resultaten op, al was niet iedereen direct blij met de nieuwe look. Wel zag ik leuke ideeën voorbijkomen; twee banken met de rug naar elkaar met wat planten daartussen; een kastje dat op wielen gezet, omgedraaid kon worden tot een andere kast aan de achterkant tevoorschijn kwam. De kleurenschema's waren heftig, niet bepaald rustgevend maar wel een verademing vergeleken met de toch wat veilige keus die de meeste mensen gemaakt hadden eerst.  Grappig was het wel om te zien hoe geinige resultaten bereikt konden worden met betrekkelijk simpele dingen en veel fantasie.
Bij alle interieurprogramma's zie ik trouwens geen tijdschriften, afstandsbedieningen en andere dagelijkse dingen meer liggen. Ergens moet een container staan met spullen die nog niet op de foto mochten om het gestylde resultaat niet te bederven.

7 opmerkingen:

  1. Over kleur gesproken ... kijk eens even bij haar: http://www.zilverblauw.nl/2011/10/17/home-sweet-home-30/
    Cool en dapper. Wij zijn veel saaier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vrees dat wij hier toch saaier zijn! Maar her en der wat kleur is ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb d reclame hiervoor gezien toen ik bij mijn ouders was, zag er wel leuk uit. Maar wij kijken eigenlijk nooit tv, dus helaas pindakaas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog niet gezien, maar wie weet.
    Het zal je niet verbazen: hier alles in huis in natuurtinten :) Zand, bruin, grijs, crème, hout, dierenhuiden en veel takken, stenen kruiken, natuurlijke materialen, enz. Dat is ook kleur, maar dan subtiel en voor velen zeer saai. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ken het niet het programma maar ik vind zoiets meestal leuk om te zien, alleen kijk ik bijna nooit.
    Over je vraag over het bipolaire: inderdaad, ik kan heel manisch worden en heb er heel lang aan gewerkt om dat onder controle te krijgen. Maar zoals nu na een hele periode van vrijwel niets doen en dan ineens meer energie kan ik dat moeilijker onder controle houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar zou ik nooit aan mee doen. Geef mij ons eigen rommelig interieur maar. Daar voel ik me thuis. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vond het wel een leuk programma.Ik vond alle 3 de interieurs er echt op vooruit gegaan, alleen zou ik niet blij zijn met een oranje plafond .......... je zal het weer over moeten schilderen zeg ........... nee dank je.

    BeantwoordenVerwijderen