zondag 30 oktober 2011

Honden

De gracht waar ik aan woon, ligt op de hondenuitlaatroute naar de dijk van vele buurtbewoners. Je ziet echt alle soort en maten passeren. Zo ook eigenaren in alle variëteiten. Leuk. Sommige mensen lopen al zo lang langs, dat er gegroet wordt, al kennen we elkaar niet. Met een handvol is de communicatie pas op gang gekomen na de brand, die hier twee jaar terug woedde. Iedereen leefde mee en sprak me aan en er werden veel goederen aangeboden. , grappig hoe zoiets dan loopt. Met velen heb ik sindsdien een bijna vriendschappelijke relatie ontwikkeld. Ook de meeste honden kennen mij inmiddels, als ik toevallig bij de voordeur sta, komen ze hard naare me toe en trekken de baasjes mee. Toch vind ik nog wel eens een serie grote drollen op de stoep voor mijn huis, maar zien wie dat doet, meestal niet.  Dat is het minder plezierige aspect van honden en een enkele baas.

6 opmerkingen:

  1. Niet dat ik altijd zo braaf ben, maar ik vind het niet meer dan normaal om de drollen van mijn honden op te ruimen. Gewoon een voorraad boterhamzakjes mee en het is zo opgepakt. Wij hebben hier opruimplicht, het is een enkeling die het doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou toch zo'n kleine moeite zijn om het gewoon even op te pakken met een zakje, he? maarja, veel mensen doen dat niet, helaas :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's niet zo netjes inderdaad. Sinds wij een hond hebben let ik er goed op dat hij het niet op de stoep doet, en gelukkig doet hij dat uit zichzelf al niet. Wij hebben hier uitlaatzone's waar geen opruimplicht is en daar gaat hondje zelf ook het liefst naar toe.
    Wel leuk hoe je zo een band krijgt met je buurtbewoners :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Honden scheppen een band. Ken jij ook de namen van de honden en niet de van de mensen? Wij praten hier over "het vrouwtje van Max"bv.Helaas zijn er meer mensen die niet opruimen dan omgekeerd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die drollen zijn minder prettig, maar de contacten zijn waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die drollen da's lastig hé, dat ligt aan de bazen hoor, ik neem die van mijn schat altijd mee:-)
    maar goed, dat goed niet iedereen dus...
    jammer voor jou

    BeantwoordenVerwijderen