zondag 4 september 2011

Vlag uit!!!!

Eindelijk gaat er wat gebeuren aan de megaknallers en het onwaardige leven dat de dieren die het leveren moeten lijden. Men ziet in dat deze weg uiteindelijk heilloos is omdat steeds grotere uitbraken van veeziektes en het resistent worden van vele ziektebrengers voor antibiotica hun oorsprong in de huidige veeteelt hebben. Vlees wordt wel wat duurder, maar hoera ook daarvoor want we hebben echt geen of maar weinig vlees nodig om goed te kunnen leven. Wij, bewuste consuminderaars,  weten dat al lang, maar het is opeens ook doorgedrongen tot regering en producenten en winkelketens. Toch is het een heel grote stap de goede kant op.

6 opmerkingen:

  1. Ik meende zelfs dat er dit jaar al een daling in antibiotica gebruik bij kippen moest plaatsvinden. een hele goede zaak! Wij eten wel vlees, maar weinig en van goede kwaliteit. En dat dit er nu door komt is denk ik voor iedereen goed. Voor de dieren en mensen en het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook heel blij toen ik het hoorde.
    Maar helaas. Want het gaat pas in vanaf 2020, zoals ik het begrepen heb.
    En dan nog niet verplicht, alleen een afspraak?
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eerst zien en dan geloven.
    baasje bleeker praat vaak met twee tongen:))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ook ik heb altijd twijfel bij zulke intentieverklaringen en er zijn ook zwakkere kanten aan, maar beter iets dan niets. Hierbij de link naar de inhoud van de gefaseerde maatregelen http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/2011/september/advies-commissie-van-doorn.aspx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet je,dat ik argwaan kreeg,toen ik het bericht hoorde. "Komen er steeds meer vegetariers en wil de vleessector die binnenboord houden?"was mijn eerste gedachte.Nu ja,het waarom is minder belangrijk,dan de goede maatregelen die gaan volgen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen