donderdag 22 september 2011

O, o, o, algemene beschouwingen

Wat een tenenkrommende vertoning in Den Haag. Een heer die zijn Indische bloed verbloemt met een vreemd kapsel en haat predikt tegen Aisha en Mohammed en het opneemt voor de zielige Henk en Ingrid die bedreigd worden door de gedoogkop van de poedel Cohen. Walgelijk en onvoorstelbaar dat het in ons parlement tot dit niveau is afgezakt en dat vrijwel iedereen afdruipt als een geslagen poedel in plaats van deze man eens flink de waarheid te zeggen op een manier die past bij een beschaafde maatschappij.
En mevrouw Sapperdeflap die een clownsnummer met een stekkerdoos doet om ook maar de oren van de kennelijk half debiele Henk en Ingrid te bereiken..... We zijn belandt in een Koot en Bie-persiflage van het allerlaagste allooi. Heer Rutte die zich bescheurt om zijn oude laag bij de grondse grappen en nee, ik doe er lekker niks tegen-schudt als hij wordt aangesproken op het gedogen (!!!) van deze imbeciele praat. Nee, hij vindt het allemaal heel vermakelijk en zo dansen de volksvertegenwoordigers hun door Geertkoorn veroorzaakte St Vitisdans. Mag ik een plekje op de eerste boot naar Nowhereland? Ik ben eigenlijk al nergens meer, me doodgeschaamd!

10 opmerkingen:

  1. Ook ik zat met kromme tenen te kijken. Maar ik vind dat mevrouw de voorzitter ook wel eens aan de bel had kunnen trekken en haar gezag had moeten tonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was wel een slechte vertoning ja, haha. Ik vind mezelf stom dat ik me heb laten overhalen om uberhaubt te gaan stemmen deze keer. Weet nu heel goed waarom ik dat eigenlijk niet wilde, er zit er niet een bij die spoort. Okee, Henk Kamp lijkt me een heel aardige man. Maar verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik laat het maar een beetje langs mij heen gaan want ik erger me ook groen en geel aan die kleuterklas die poppenkast speelt. Ik steek mijn energie liever in zaken die er voor mij toe doen, en waar ik energie van terug krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb me ook lopen ergeren.
    Jammer dat mensen zo met elkaar omgaan.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vroeger zaten er alleen maar hoogopgeleide mensen in de regering die nog echt politiek bedreven. Tegenwoordig heb ik het gevoel dat ons land geleid wordt door een stelletje kleuters. Het is ook zo om te lachen die crisis ??!!
    Ik weiger om er naar te kijken, en wat ik al helemaal niet snap is dat we het allemaal maar laten gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'k Mag mezelf gelukkig prijzen overdag aan 't werk te zijn en niet naar die ellende te hoeven kijken. 't Is erg genoeg dat NL overgeleverd is aan iemand wiens verstand door overmatig per-oxidegebruik is aangetast.
    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had last van plaatsvervangende schaamte toen ik mevrouw Sapperdeflap met haar (stekker)doos zag. Met mevrouw Halsema is volgens mij ook mijn (behoorlijke trouwe) stem op GL verdwenen.
    Wat betreft meneer Beavis (want zeg nou eerlijk daar lijkt mr. Wilders nog het meest op): blaffende honden bijten niet. Ik blijf bij mijn standpunt dat hoe minder aandacht hij krijgt, hoe minder macht hij zal hebben. Wat je voedt, groeit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Ria, mevr Verbeet zou niets liever doen dan ingrijpen. Maar door een wijziging in het Reglement van Orde van de Tweede Kamer in 2001, is haar die bevoegdheid afgenomen.
    Vroeger was het overigens niet allemaal beter, ik heb eens een kostelijk boekje gelezen over de parlementaire debatten aan het begin van de vorige eeuw. Menige tekst in het parlementair verslag moest doorgehaald worden vanwege onbetamelijke teksten (dat mocht de voorzitter toen nog doen!)en niet zelden gingen die teksten dan over bewoners van onze voormalige kolonieen (what else is new?). Maar toen was er nog geen tv, en hoefden wij niet mee te genieten. Nu ook niet: gewoon niet kijken dus. Zou me niks verbazen als NIPO over enkele weken gaat onderzoeken hoeveel mensen de tv hebben uitgezet tijdens de parlementaire beschouwingen.
    Groet,
    Hsm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik moet zeggen dat ik het wel amusant vindt om te zien, ook al is het niveau natuurlijk bedroevend. Het is net cabaret…

    Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen