zaterdag 17 september 2011

Mazzel

Vanmorgen het gebruikelijke marktbezoek en daar stond een kraam met boeken die verkocht werden voor het goede doel. Ik kocht een kadootje voor iemand, en voor mijzelf twee boeken van Krishnamurti en een boek van de Dalai Lama. Das nog eens mooi!
Intussen regent het pijpenstelen en is het echt een leesweekend aan het worden. Ik ben bezig met een bibliotheekboek dat het laatste jaar van Herman Brood beschrijft. Broodje Springlevend van Bart Chabot. Wat een treurig eind van dit lastige, kleurrijke wonderkind. De laatste anderhalf jaar was een ontluisterende fase. Vroeger hield ik zelf ook  van een goede borrel en rookte als een schoorsteen, maar al meer dan 12 jaar heb ik het roer volledig omgegooid en dat was een enorme opluchting. Niet meer afhankelijk zijn van middelen is een bevrijding. Ik heb vele mensen in mijn leven naar de bliksem zien gaan en nog zijn er verschillende die op de heilloze weg verder gaan. Tragisch om aan te zien ook. Iemand die er voor kiest of bang is veel te verliezen als hij stopt, kun je niet helpen.

3 opmerkingen:

  1. En triest ook. Maar voor jou wel bevrijdend, hoop ik. Zo klinkt het wel!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé da's grappig! Door het lezen van jouw blog, had ik me helemaal een beeld van je geschapen in mijn hoofd. Zo gaat dat nu eenmaal..en het laatste wat daar bij paste was een Vlasleeuwenbekje met een borreltje voor haar neus en een sigaretje tussen wijs en middelvinger.
    Ja vróéger, dat staat er duidelijk. Nu heb ik toch een ander beeld van je. Ik wil je niet beledigen maar wat genuanceerder zeg maar.
    Warme groet uit de casa.

    BeantwoordenVerwijderen