zaterdag 3 september 2011

de markt

Wat een feest toch altijd, die kleuren die geuren! Bloemen, fruit, groenten, stofjes, tassen, brood gebak, noten, kaas, vis, vleeswaren, olijven, kaartenmaak-spullen, het is een bonte, mij  nooit vervelende uitstalling. Niet om meteen maar los te gaan met kopen, nee, om er langs te rijden en ogen en neus de kost te geven terwijl de geluiden van overijverige kooplui, kinderen en buitenlandse talen zich vermengen. Ik ga altijd vroeg, zodat er nog niet zoveel drukte is, dat ik er met de scoot niet goed door kan rijden, en de kooplui alle aandacht voor je hebben en zelfs kennen. Als ik dan thuiskom, en mijn spullen opberg en ondertussen thee zet  en de dikke weekendkrant klaar leg, is het een feestelijk gevoel; het weekend ligt open voor me. Jammer genoeg is de zon verstoppertje aan het spelen,  de voorspelde  warme nazomerdag valt tot dusver wat tegen, maar er blijft genoeg over om van te genieten. Een verse boterham met geitenkaas,  een gekookt ei, wat geperst fruit, bijvoorbeeld.

4 opmerkingen:

  1. Op de markt krijg ik een gevoel van rijkdom. Zoveel heerlijke levensmiddelen,wat hebben we het toch goed.Leuk,dat jij ook veel ruikt.Ik mijd op markdagen een bepaald cafeetje. Daar waait de vislucht binnen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt gelukkig worden van kleine dingen....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga eigenlijk nooit meer ar de markt omdat ik daarvoor de stad in moet en als ik ergens een hekel aan heb.... dan is het wel de stad in met al die drukte. Toch mis ik het wel: de stands vol geuren en kleuren, de gesprekjes enz.

    BeantwoordenVerwijderen