vrijdag 2 september 2011

de goede weg

Dat het  overgaan op een prothese, inclusief het in een keer verwijderen van de overgebleven elementen, zo'n impact zou hebben, had ik niet verwacht. Mijn lijf heeft heel heftig gereageerd, waarschijnlijk doordat ik weinig reserves heb en de diabetes een langere helingstijd vereist. Ik was goed van de rit en voelde me volstrekt energieloos. Nu doe ik het een paar dagen rustig aan en bouw weer langzaam op. Meer vitamientjes in de vorm van smoothies en sapjes. Mijn geliefde lijnzaad weer terug in het menu en langzaam maar zeker ietsje meer gewoon eten, zolang het geen bijten en heftig kauwen betreft, doen me goed. Ik probeer te mediteren op energie en ook dat is een helpende hand heb ik het idee. Vanmorgen kwam ik duidelijk wel met het goede been uit bed en heb allerlei rustige opruim en schoonmaakklusjes gedaan met veel pauze er tussen door. Dan komt er tenminste wel wat uit mijn handen, al ligt het tempo laag, zonder dat ik in 1 keer mijn batterij leeg heb. Heerlijk is, dat, je lijf weer terugvinden en in vrede samenleven.

6 opmerkingen:

  1. Ja, dat is inderdaad heerlijk. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat je je steeds beter gaat voelen. Misschien maar goed,dat je dit niet wist. Dan zou je er meer tegenop gezien hebben. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bespeur een positieve trend! Heel fijn om dat te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat het je zwaar gevallen is, het is me nogal geen ingreep. Je positieve instelling heeft zeker tot versnelde genezing geleid. De diabetes heeft wellicht als stoorzender gewerkt maar door je houding ben je nu op de goede weg. Het zal best tegenvallen dat je weer opnieuw moet leren eten, en je tijd anders moet indelen i.v.m vermoeidheid. Straks kun je het hoofdstuk afsluiten en zijn het gewoon je eigen tanden. Fijn, rustig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan het mij indenken. Ik wet waar je het over hebt. Het kan ingrijpend zijn en het vergt toch wel en bepaalde herstelperiode. Doe rustig aan en geniet van de stapjes vooruit.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je energie weer op peil begint te komen, het is ook niet niks allemaal.
    Fijn weekend en geniet van de zon!

    BeantwoordenVerwijderen