woensdag 14 september 2011

Boodschappen doen

Veel doe ik per scootmobiel en de supermarkten zijn over het algemeen goed toegankelijk voor scoot's. Het scheelt me veel energie als ik rijdend mijn noodzakelijke spullen uitzoek. Zo heb ik tenminste de tijd om rustig de hele zaak door te rijden en alle aanbiedingen te bekijken en artikelen te vergelijken en de ingrediënten goed te bekijken. Het nadeel is dat mensen maar ook het personeel vaak geen rekening met scootrijders houden en dat je niet met een mandje kunt winkelen, want waar laat je dat. Mijn oplossing is simpel, ik heb wat nylontasjes met hengsels die ik over het stuur kan hangen zodat ik daar alles inkieper, er bij de kassa weer uithaal en dan de zaak gebruik als tas om de boodschappen thuis te krijgen. Eén of meer van die tasjes heb ik standaard bij me. Alleen is de kassaband vaak wat hoog en kan ik bv moeilijk bij de boodschappenscheidbalkjes. Gelukkig zijn er vaak mensen die dan even helpen. De caissière van vandaag gaf me de gescande boodschappen meteen aan zodat ik niet eerst weer alles zelf van de band af hoefde te halen vanuit een punt waar je er weer moeilijker bij kunt. Dat was een prima service, net als het feit dat diverse supers het pinapparaat kantelbaar gemaakt hebben zodat je ook daar simpel bij kunt. Het was ook bioboodschappendag, dus mijn kasten zijn weer goed gevuld.
Soms lopen dingen zomaar  veel prettiger dan je had verwacht, dat is ook wel eens fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen