zaterdag 24 september 2011

Bezuinigingen

Op veel blogs wordt er angstig gereageerd op de bezuinigingen. Voor sommige mensen pakt dit ook vrij catastrofaal uit, omdat ze al in een lage inkomenscategorie zitten en door meerdere maatregelen tegelijk getroffen worden. Toch denk ik dat we in Nederland het vaak niet zo beroerd hebben als je er aan denkt dat 1,7 miljard mensen op aarde in echte diepe armoede leven, tekort aan alles en geen toekomst voor hun kinderen. Alleen al daarom heeft het zin dat wij minder aanspraak maken op alle bodemschatten en voedselvoorraden in de wereld. Wij leven hier met zijn allen op veel te grote voet. 17 oktober is het Wereldarmoededag en we kunnen nu al nadenken over de veranderingen die we kunnen  doorvoeren om alles eerlijker te verdelen. Wees in elk geval zuinig op wat je hebt, denk drie keer na voor je iets aanschaft en besef dat sober leven nog steeds een rijk leven kan zijn.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben het volmondig met je eens!

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volkomen met je eens.
    Kijk maar wat we allemaal WEL hebben.
    Blij dat je dit zo mooi verwoordt!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Di stukje zou eens in een krant moeten staan! Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat de mensen in het Westen hun denkwijze eerst zullen moeten veranderen. Mensen in het westen vinden te vaak dat ze overal recht op hebben : op vakantie, op een auto, op .... noem maar op!

    Als ik dan kijk naar mensen die echt niets hebben (in onze ogen!), hoe gelukkig ze soms kunnen zijn, denk ik : wij zijn stuk voor stuk giga verwent!

    BeantwoordenVerwijderen