maandag 1 augustus 2011

Zomergast

Gisteren was Dick Schwaab de Zomergast. Een aimabel mens, die helder en simpel kan vertellen over zijn fascinatie; de neuropsychologie. Het Brein en alles wat er mee samenhangt; de syndromen, gedrag, aangeboren versus aangeleerd, ziekten. Hij had ook prachtige fragmenten uitgekozen en kon er prettig over vertellen. Jelle Brandt Cortius, wiens vader ooit een hetze voerde tegen deze vorm van wetenschap en ook Dick Schwaabs ideeën te vuur en te zwaard bestreed, kon het uitstekend vinden met deze vaderlijke man. Het was een zeer interessante uitzending die ook aansloot bij Who the Bleep, wat ik gisteren overgeslagen heb. Teveel is teveel, nietwaar. Nu ben ik net opgestaan en zie, de zomer is terug van ver weg geweest. Ik verheug me op de dagen met zon.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb dat programma opgenomen.Ben benieuwd,wat hij over bewustzijn zegt. Geniet van de zon.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg benieuwd naar zijn boek, heb het toevallig gereserveerd bij de bieb vorige week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al 2 heerlijke uren in de tuin doorgebracht. Ga lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ook, heerlijk heb er vandaag al zalig van genoten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij gelooft niet in een leven na de dood en ik geloof niet hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet bijna een lijstje gaan maken waarop ik de tips ga schrijven die jij me geeft. Dit is vast ook nog te zien op uitzending gemist.

    BeantwoordenVerwijderen