vrijdag 5 augustus 2011

Schrikken

Twee jaar geleden, vlak voor de brand, kreeg ik een aanval van kramp op de borst. Ik werd naar het ziekenhuis gebracht en knapte wat op, maar mijn hartslag bleek wel idioot hoog te blijven. Ik moest een nachtje overblijven en kreeg een lading medicatie mee, en niet echt een diagnose. Vanmorgen stond ik op met kram in de rug en borst, hetzelfde gevoel. Ik heb tot tweemaal toe een harttabletje onder de tong laten smelten maar het minderde niet. Naar de buren gegaan en toen het alleen maar erger werd, de huisarts gebeld voor een spoedconsult. Hij constateerde een slokdarmspasme. Totaal onschadelijk, maar pijnlijk, lastig en slecht van een hartaanval te onderscheiden. De maagzuurremmers worden verdubbeld en verder is er niks aan de hand, gelukkig, het hart vertoonde geen rare fratsen. Inmiddels zakt de kramp steeds verder weg en ben ik weer gerustgesteld, want het voelt goed eng. Pfft wat een opluchting!

9 opmerkingen:

  1. Ik kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken. Gelukkig viel het allemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De woordverificatie staat trouwens nog aan. :o)
    damatchi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! Fijn dat het loos alarm is al lijkt zo'n slokdarmspasme me ook erg naar. Nu maar rustig bijkomen van de schrik, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schrik,vooral omdat je het eerder had. Gelukkig was het niet je hart.Doe even kalm aan. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow ik ken dat. Net als (excusez le mot) anuskramp echt ontzettend verschrikkelijk pijnlijk. En eng. Gelukkig dat het je hart niet was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Phoe, nou, ik kan me voorstellen dat je je, als die tabletjes onder je tong niet helpen, toch zorgen maakt. Gelukkig kon je arts bevestigen dat het niets ernstigs was!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou zeg, wat een schrik zal dat geweest zijn... Gelukkig liep het met een "sisser" af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ayay dat klinkt niet goed vlasje, hoop dat het gauw beter voelt voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blij te lezen dat het niks ernstigs is! Het is toch altijd weer schrikken wanneer je lijf raar doet.

    BeantwoordenVerwijderen