zondag 7 augustus 2011

Groenvriendelijk

Van de week schreef ik over mijn goudsbloemenvoortuintje. Nog geen uur later kwam de groendienst van de Gemeente langs, om ongewenst onkruid van stoepen te verwijderen. Een man met een draagbare grasmaaier, gevolgd door een autootje dat de afgemaaide resten op de rijweg opborstelde. Net toen ik dacht; Je zal toch niet..., zag ik een haksel van goudsbloemen de lucht invliegen, waarbij de man sadistisch grijnzend naar binnen keek. Gelukkig heeft hij alleen de buitenrand van mijn vrolijke strookje geraakt, maar waarom........?
Ik ben de enige in de straat met een voortuintje, wekt dat agressie op? Ik snap het niet. Het deed me pijn.

7 opmerkingen:

  1. Op zo'n moment kun je even geen liefde voor de medemens opbrengen. Ken dat gevoel te moeten tellen tot 10 en in je hoofd het woord 'Zennnnnnnn' blijven herhalen tot de woede is weggezakt. Kun je niet wat goudsbloemen zaaien in een pot? Maar het blijft onbeschoft wat die lui doen, vooral dat grijnzen, bah.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die mensen hebben geen band met de natuur. Hun werk bestaat uit vernietigen.Jammer. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg jammer ;-(((.
    Misschien kun je er een hekje voorzetten of zo?

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kinderachtige actie van die man, jammer want die stoeptegeltuintjes maken de wereld juist een beetje mooier. Hopelijk gaan ze door het 'snoeien' harder groeien :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merkwaardige actie! Ik zou het even melden bij de gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen