donderdag 4 augustus 2011

Goudsbloemen

Mijn voortuin (een stoeptegel breed onder het voorraam) staat dit jaar vol met uitbundig bloeiende goudsbloemen, die zich vorig jaar zelf uitgezaaid hebben. Ik word er zo blij van! Het past ook bij me en bij mijn huis. Ik ben niet van de zen-achtige tuinen (kan mooi zijn, hoor, maar ik ben niet zo), maar meer van de rommelige natuurlijke tuinen met eenvoudige, liefst inheemse soorten. Dit geeft al helemaal aan hoe ik ben.
Met zonnig weer is het een stralend geheel, met somber weer, fleurt het je meteen op. Calendula, een simpele bloem, met veel zonkracht. 

4 opmerkingen:

  1. Prachtig,ik houd van goudsbloemen. En zaaide ze regelmatig. Maar nu is de tuin een speelplaats en heb ik geen éénjarigen staan. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n tuin is ook precies wat ik leuk vind... Mooi hoor, die goudsbloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige blommekes en met dauw erop hélemaal geweldig weet je:-)

    BeantwoordenVerwijderen