dinsdag 23 augustus 2011

Accu

Gisteren wachtte ik vergeefs op de monteur om de accu van de scootmobiel te vervangen. Na nog maar eens gebeld te hebben, bleek dat twee eerdere meldingen niet verwerkt waren. Nu wacht ik op de man die wel komt na één uur. Mijn eigen accu staat ook op low na alle gebitsellende, die nog lang niet voorbij is.
Een manier om de tijd een beetje prettig door te brengen is tv kijken en ik volg vooral natuurprogramma's, dingen over wetenschap en bv Heirhunters van de BBC. In dat programma worden niet-opgeëiste erfenissen, die aan de staat dreigen te vervallen door een firma, tegen een courtage, bij nabestaanden onder de aandacht gebracht. Er komen dan vaak vele soms tragische familieontwikkelingen boven water. Mensen die hun armoedige afkomst een leven lang succesvol hebben weten te verbergen onder een andere naam en een gefakete voorgeschiedenis. Mensen die spion geweest zijn, bigamie, adopties, onwettelijke kinderen, van alles komt aan het licht en soms stom verbaasde erfgenamen die de gestorvene nooit gekend hebben na bv een familievete, of wiens bestaan doodgezwegen is wegens criminele daden. Erg spannend. Ook de oude man of vrouw in jouw straat kan zo'n geheimzinnig verleden hebben, wat je nooit achter ze gezocht zou hebben.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij een heel interessant programma.
    Op welk tijdstip wordt het uitgezonden?

    Ik hoop dat je gebitsellende niet zolang meer duurt. En succes met de accu!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend van die accu.
    Hopelijk zijn ze allebei weer snel opgeladen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een narigheid. Heeft het misschien met de suiker te maken, dat de genezing zo moeizaam gaat?
    Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes met je nieuwe accu en veel sterkte met je gebitsellende. Dat programma van jou vind ik een echt aanrader. Ga ik zeker kijken!
    Bedankt voor de tip.
    Lieve groet uit de casa

    BeantwoordenVerwijderen