vrijdag 1 juli 2011

zomer


Juli, zomer dus. Vandaag starten hier de kermis en de Marinedagen. De kermis is vlakbij, nog geen 100 meter en als de wind oost is, is het een kabaal  vanjewelste, plus een akelige geurmix van oliebollen met hamburgers. Maar de wind is west, dus geen zorgen. De kermis word trouwens elk jaar kleiner en er is al lang sprake van om deze te verplaatsen naar de voormalige Rijkswerf, aan de rand van de stad, maar de horeca in de binnenstad is daar tegen. Maar zolang de wind voor mij gunstig is zal je me niet echt horen klagen over de drommen volk die langslopen, de slechte toegankelijkheid van de stad en andere ongemakken, terwijl ikzelf niets aan een kermis vind. Het is allemaal valse romantiek, dure attracties en een hoop beschilderd triplex. Maar het is maar 10 dagen.
Blijer ben ik met het starten van de Tour de France morgen. Hoewel door de dopingschandalen er veel van de sportiviteit verloren lijkt te zijn gegaan, ben ik toch benieuwd. Zal de magie toch weer terugkeren? Hebben Contador en Schleck de messen geslepen? Hoe zal het in de bergen gaan? Enfin, ik ben weer van de straat de komende drie weken in de middaguren.

5 opmerkingen:

  1. Kermis, vreselijk. Met de Tour heb ik ook niets. Ik ga onkruid wieden en gras maaien.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kermis en de tour kunnen ook míj gestolen worden.. Maar Jan denkt daar heel anders over. Hij gaat altijd met volle overgave vogelschieten en ook met de tour is ie in z´n nopjes. En ik... ik ga dit jaar met een vriendin naar de wellnes als het kermismaandag is en tijdens de tour pak ik een tijdschriftje... Iedereen blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was in onze kindertijd de kermis anders,simpeler? Of is dat verdraaing van herinneringen? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik vind het ook allebei niets. Een hoop leegte met een 'mooi' laagje is die kermis - en de tour is ook enorm opgeklopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kermis en de marinedagen zijn mijn ding wel. Zeker de marinedagen, omdat ik nog al wat mensen ken die daar aan meewerken.
    De tour heb ik niets mee!

    Gelukkig zijn er mensen als jij, die ze er erg veel plezier mee doen!
    Ga er maar lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen