vrijdag 29 juli 2011

Verleiding

Vanmorgen ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens naar  Action gegaan. Vroeger zat die lekker dichtbij in de binnenstad, nu op een winkelcentrum dat een eind buiten het centrum ligt, dat is wel beter voor mij. Vroeger liep ik bijna twee of drie keer per maand die zaak binnen en kwam dan altijd met het nodige thuis, naast de boodschap waar ik echt voor ging. Nu moet ik echt moeite doen om er naar toe te rijden en dat vermindert de aantrekkingskracht aanmerkelijk. Ik merkte ook dat een hoop spullen mij totaal niet aantrokken, hoe goedkoop ook. Ik kwam met een spaarlampje, wat vitamines en een grote bus WD80 thuis. Niet overdreven dus en echt nodige zaken voor in huis.
De kringloop liet ik nog maar even links liggen, want kon niet bedenken wat me nou echt erg blij zou kunnen maken. De zon, dat zou een goed idee zijn geweest, maar verder?

5 opmerkingen:

  1. Heel netjes gehouden. Ja, de Action is een grote verleider van "het goedkoop".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier probeert het zonnetje door te breken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderlijk,dat juist goedkope artikelen toch nog wat hebzucht opwekken. Ik voel dat vooral in een kringloopwinkel. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop er altijd namaak Miele stofzuigerzakken. Scheelt zoveel! Verder weinig, ik moet er ook een eindje voor tuffen. Dat scheelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook bij de kringloop ben ik niet meer te verleiden.
    En ach, niet om het een of ander, datgene wat je nu in de winkels ziet en wat helemaal "hot" is, is als puntje bij paaltje komt van nul en generlei waarde.

    En als je bij de kringloop komt, dan zie je datgene wat ooit "hot" was, en is het nog steeds van nul en generlei waarde.

    Ik vind het wel best. ik heb genoeg spullen in huis, en ik hoef niet zo nodig meer spullen in huis te slepen.

    BeantwoordenVerwijderen