dinsdag 12 juli 2011

Mobiel

Vroegah was ik een tegenstandster van mobiele telefoons. Op een gegeven moment begonnen mensen hun goede, maar door hen afgedankte mobieltjes aan mij te geven en omdat ik veel ziek en zeer had, begon ik in te zien dat het toch wel veilig is een mobiel bij je te hebben. Toen er een scootmobiel moest komen, was een mobieltje onvermijdbaar, want pech onderweg kan je altijd gebeuren. De laatste mobiel was een nogal luxe model, gekregen van iemand die om de haverklap een nieuw toestel mag uitzoeken bij zijn abonnement, maar ik vond het zonde om er een bundel met internet voor te kopen en belde alleen prepaid. Dit abonnement (en de Simkaart) vervielen omdat ik het niet tijdig had opgewaardeerd (zoveel bel ik nu). Bovendien was ws de accu aan zijn laatste adem bezig want moest om de haverklap opladen, wat ik prompt vaak niet in de gaten had. Vandaag heb ik voor het eerst een telefoontje gekocht. Een aanbieding van een redelijk simpel simvrij toestel en apart een abonnement van 2,50 per maand genomen. Dat is, denk ik, voor mij de meest safe en goedkope oplossing. Maar ik moet bekennen dat ik nog steeds geen fan ben van mobiel bellen.

10 opmerkingen:

  1. Nu ze er zijn is het gewoon veilig.Zeker,als hij tijdig opgeladen is. IK neem er ook altijd één mee.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook niet, mijn oor wordt altijd gloeiend heet als ik langer dan een minuut de telefoon aan mijn oor heb. Ik sms er vnl mee, alleen als ik zelf ge sms't wordt, anders ook niet. Maar het is ook mijn zakelijke toestel dus ik word wel eens gebeld. Ben wel blij dat ze er zijn, in geval van nood kun je 'm nodig hebben. Succes met je nieuwe mobieltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er al een jaar of 10 eentje in mijn handtas. Een heel eenvoudig prepaid dingetje. Mijn man vond het een veilig idee als ik in geval van nood iemand kon bellen. Maar ik vergeet hem op te laden en het beltegoed wordt iedere keer opgesoupeerd door de vervelende sms'jes met de mededeling, dat ik de grens weer ben gepasseerd. Heel fijn.
    Het komt er dus op neer dat ik geen beltegoed meer neem. Dan kan ik hooguit het alarmnummer bellen. Ook goed. Ik ga toch zelden ergens alleen naar toe.
    Ik word gelukkig nooit gebeld. Niemand heeft mijn nummer. Ik hou nou eenmaal niet van telefoneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, zo'n ding geeft toch een verkapt gevoel van veiligheid. En 2,50 per maand, da's niet gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach weet je,
    ik ook niet,
    maar het is wel héél erg handig als je het bij je hebt....
    voelt veilig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik bel ook nooit. Hij is altijd leeg, tot ergernis van Husband. Dan laad ik hem op, maar vergeet hem mee te nemen. Aan mij is zo'n ding niet besteed. Ik betaal 7 euro per maand. Ik heb een 2 jarig abonnement met de telefoon erbij. In december verloopt hij en dan ga ik ook voor 2,50 euro.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, ik kan je zeggen ik ben er ook geen fan van, maar soms is het toch verdraaid makkelijk! Ik heb ook een redelijk eenvoudige mobiel met een goedkoop abonnement en ik ben er ondanks alles blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uhm... mijn mobieltje wordt gebruikt voor patiance...

    Schaam.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik liet ze ook steeds verlopen.
    de laatste jaren heb ik geen mobiel.
    ik hoef niet altijd bereikbaar te zijn.
    als ik op stap ga met de trein leen ik de mobiel van mijn zoon:))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had bij mijn laatste abo toch een aardig sjiek mobieltje. Inderdaad had, want ik ben ook niet zo alert op die dingen... En toen ik eens na een lange, vermoeiende dag op school helemaal gaar was, en ging douchen bij mijn ex, vergat ik het ding uit mijn broekzak te halen. Hij had niets door en dacht lief te zijn door mijn broek gelijk mee te wassen... Dat was het einde. Van zijn schoonzusje heb ik nu ook een afgedankt ding gekregen dat het nog héél goed doet, en eigenlijk gewoon heel mooi is, alleen veel simpeler. Maar daar merk ik niets van, behalve dat ik weer moest wennen aan knopjes ipv touchscreen. Want je denkt toch niet dat ik internet gebruikte op dat ding...

    Sterker nog, ik heb een neiging hem te vergeten, en dan was ex weer ongerust. Nu niet meer, want hij belt niet meer - en mijn ouders gelukkig ook niet, want mijn moeder is net zo xD

    BeantwoordenVerwijderen