zaterdag 2 juli 2011

Kruiden

Een handige oplossing voor het drogen van kruiden is een kampeer wasrekje zoals deze van I.kea, maar ook bij goekope textielsupers te krijgen. Handig inderdaad voor een klein wasje, maar bosjes kruiden onder een afdak drogen er ook uitstekend op en zelfs als tuinverlichting met kerstlichtjes erin is het een grappige alternatieve kroonluchter voor op zomerfeestjes.
Ik heb inmiddels een paar flinke bossen citroenmelisse, een bos salie, een bos laurier en een bosje oregano hangen. Tijm, bonenkruid en rozemarijn zullen volgen en misschien wat in het wild verzamelde kruiden. Ik probeer altijd oplossingen te vinden met wat ik al in huis heb en dit is zo'n toepassing.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Heel handig.
    En het ruikt ook zeker lekker!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat ik nu zo'n ding een paar jaar geleden naar de kringloop gebracht hebben.Ik heb een touwtje in de schuur gespannen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee, je moet er maar opkomen!!

    BeantwoordenVerwijderen