donderdag 21 juli 2011

geheime genoegens

Niet verder vertellen, maar ik beleef veel plezier aan programma's die eigenlijk niet kunnen. Een van de toppunten van mijn dagen is op het moment; Hoe schoon is jouw huis, de Engelse versie. Ten eerste geeft het me altijd zo;'n braaf gevoel dat ik met mijn beperkte huishoudelijke capaciteiten nooit dit tweetal nodig heb gehad. Het kan altijd veel en veel erger! Ten tweede houden de dames van groen schoonmaken en geven vaak prima tips, en ten derde lach ik me dood om het kapsel van de grote blonde Kim, een opgestoken ingewikkeld geval dat het meest op een soort paardendrol lijkt. Hilarisch!
In dezelfde categorie valt Help, mijn man heeft een hobby/is een klusser. Wat een rampen spelen zich achter voordeuren af! Maar John Williams (of zijn team) weet de oorzaak van zulke uit de hand gelopen zaken vaak heel goed te achterhalen en meestal valt het kwartje wel. Het is een soort leedvermaak, maar ik voel ook mededogen.
You're cut off  is het nieuwste dat ik ontdekte; 9 steenrijke jonge vrouwen worden op een soort bootcamp gestuurd om hun verwende levens weer te normaliseren. Het is verbijsterend iemand te horen zeggen dat ze niet wist dat er ook schoenen bestaan die geen 800 dollar kosten of dat haar handen alleen gemaakt zijn om diamanten te dragen en mooi te zijn....... De dames zij onderling vaak stinkend jaloers, zeer krengig en zeer onwetend. Echt lachen!
Waarom hou ik van dit soort programma's (ook over hoarders/verzamelaars wiens huizen uitpuilen van nutteloze zaken) mensen die mee gaan doen aan afslankprogramma's? Ik denk omdat ik vooral denk dat het met mij gelukkig alleszins meevalt, ten tweede is het vaak heel grappig om te zien hoe mensen zichzelf dingen inprenten die niets met de realiteit te maken hebben en.... ik leer er soms ook wat van. Ik weet dat ik ook zeker geen ideaal mens ben en je ziet dat deze zaken toch ook vaak psychologisch goed worden aangepakt waardoor je echt methodes ziet die werken. Ik hou mezelf vaak ook tegen het licht en pas dan ook trucjes toe om dingen te corrigeren.

6 opmerkingen:

  1. Het zijn zeker leerzame programma's. De Engelse versie van 'hoe schoon is jouw huis' ken ik niet maar ik vond de NL versie al hilarisch. Geniet er lekker van, want lachen is gezond. Maar eh, niet uitlachen dus want eigenlijk is het ook vaak heel zielig hoe oppervlakkig mensen kunnen denken en leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk weinig televisie en ook deze programma's heb ik nog nooit gezien. Als jij ervan geniet, is dat toch prima. Daar zijn ze waarschijnlijk voor gemaakt. Veel kijkplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk,dat je daar zo bij kunt lachen. Ik heb een privé soap. De bulderende lach van mijn man,als hij "acording to Jim"kijkt.Dan lach ik mee Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat heerlijk dat je gewoon toegeeft dat je zulk soort programma's leuk vind!
    Nou, ik ook hoor!! Een heerlijk vermaak, voor als je even niets te doen hebt, of geen zin hebt om iets te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook zo van die programma's of moet ik
    zeggen hield er van, want de TV wordt hier meer
    en meer door het jonge volkje ingenomen, dus kijk
    ik niet veel meer :)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een aantal van dit soort programma's kan mij ook best bekoren. Ze geven me ook vaak een duwtje in de rug en motiveren om het allemaal nog beter te doen!

    BeantwoordenVerwijderen