maandag 25 juli 2011

Eng

Hoe meer er over de Noor, die het bloedbad aanrichtte, naar buiten komt, des te weirder het wordt. Ten eerste is het onbegrijpelijk dat iemand zolang ongestoord voorbereidingen kan treffen, dingen op internet kan posten, dingen aanschaffen, zonder dat er ergens een alarm is afgegaan. Ten tweede, wat ik begrijp van zijn motieven; we zouden alle groeperingen die haat prediken, haat tegen links of rechts, tegen godsdienst, tegen ras, streng in de gaten moeten houden en desnoods verbieden. Als dit soort mensen ondergronds gaan, kun je het ook niet tegenhouden, maar ik denk dat er duidelijke grenzen gesteld moeten worden tussen wat wel en niet getolereerd kan worden. Nu is de grens tussen recht op vrije meningsuiting en haat verspreiden hier en daar veel te onduidelijk geworden.
De heer Wilders en diverse organisaties die zich in dezelfde nationalistische hoek bevinden, kunnen nu wel afstand nemen van deze man, hun ideeën liggen er verwarrend dichtbij. Ik ben banger voor hen dan voor moslimfundamentalisten, al zijn die ook niet uit te vlakken.
Verder betreur ik de helaas blijkbaar onafwendbare dood van Amy Winehouse. Iemand op tv zei; er is ons jaren van prachtige muziek ontnomen. Ze was een groot talent. Groter dan haar dunne beentjes kennelijk konden dragen en niemand die haar kon behoeden voor een voorspelbaar eind. Wat een ongelukkige vrouw moet het geweest zijn.

4 opmerkingen:

  1. Alle extremisten en ideologieën zijn eng. Wat doe je eraan. De politiek en andere machthebbers zijn weldegelijk gebaat bij tegenstellingen in de maatschappij. Alleen wij kunnen het veranderen.

    En zonde van Amy Winehouse. Je zag het aankomen maar toch. Arm vrouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het enge aan al dit alles vind ik dat er weer zieke geesten op een idee worden gebracht. Maar dit zal helaas altijd zo blijven. Wat ik heel erg vind is dat de man in kwestie zich een Christen durft te noemen, als dat christelijk is wat hij heeft gedaan dan kots ik er op. Heb er nog steeds geen woorden voor.
    Wat betreft Amy Winehouse, ik was geen fan van haar maar ze had een hele goeie stem en ik vind het doodzonde van het jonge veelbelovende leven wat verloren is gegaan. Volgens mij had ze het heel ver kunnen schoppen maar is ze het slachtoffer geworden van de roem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben bang,dat bepaalde sites op internet mensen met zulke verwrongen denkbeelden,volgens eigen denken steunen.En dat zelfs naaste familieleden geen idee hebben wat er in het hoofd van zo'n "patient"omgaat. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg hé. dat een mens zich zelf zo tot in de dood kan werken...
    ik heb ook erg met haar te doen

    BeantwoordenVerwijderen