donderdag 14 juli 2011

Drip, drup

Een flink lagedrukgebied met het bijbehorende regenfront. Ik vind het niet erg. Vandaag een lange bergrit in de Tour, dus vertier genoeg en thee en soep en warme katjes op schoot, geen probleem!
Ik snap wel dat het minder leuk is als je kampeert- ooit heb ik ook 14 dagen lang dagelijks een bui gekregen op mijn kleine tentje- maar een ramp is het echt niet. Het is jammer als je niet van lezen houdt of geen leuke hobby als schrijven, tekenen, knutselen of handwerken hebt, want dat zijn dingen die maken dat je je altijd kunt vermaken. Maar de klaagcultuur is aan mij niet besteed. Zolang je niet in bv Somalië woont  of  in hevige pijn verkeert, of niets te eten hebt, heb je niet te mopperen. Maak je eigen mogelijkheden en geniet daar van. Je kunt in het leven niet alles naar je hand zetten, maar wel anticiperen op mindere omstandigheden.
Ik ga de bergen in, veel plezier allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Geniet van je "vakantie"in tourland. Ik heb al een dvd gekeken. Trouwens het lukt me soms niet te reageren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier op je 'vakantie'!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk! Ik las eens als het leven je citroenen geeft, maak er limonade van! En zo is het maar net. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan je dan een lekker kneuterig middagje hebben hè? Het is gewoon een kwestie van aanpassen.
    Leuk blogje van je.
    Groet uit de casa

    BeantwoordenVerwijderen