dinsdag 28 juni 2011

Waterkefir

Via Spaarmoedertje kreeg ik een zakje waterkefirkorrels toegestuurd. Het staat inmiddels goed, afgespoeld met verse voeding (suiker, citroen en vijg) en water in een grote pot op de vensterbank geheimzinnig te zijn. Ben heel benieuwd!  Lijkt me ook leuk om met verschillende toevoegingen (thee, vers fruit etc) te experimenteren. Ik hou jullie op de hoogte. Lijkt me erg verfrissend met dit warme weer.
Gelukkig dreigt het onweer alweer, want ik funtioneer slecht op grote temperatuursverschillen en vochtige hitte.
Liever koud met een vest dan warm en niets meer kunnen dan afwachten tot het koeler wordt.

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik heb ook een zakje opgestuuurd gekregen van Spaarmoeder omdat mijn oude portie een beetje dood leek te gaan. Inmiddels heb ik de oude portie weer aan de praat gekregen, ik doe er nooit meer rozijnen bij want dat ging dus niet goed. Nu heb ik dus een reserveportie van Spaarmoeder en daar ga ik mee experimenteren. Het is inderdaad een heerlijke drank met dit weer en de suiker wordt helemaal opgenomen door de kefir dus ook bij diabetes kun je het gebruiken.
    Wat betreft de therapie, bedankt voor je reactie maar daar staat mijn wederhelft niet voor open, maar misschien is de indruk gewekt dat wij geen goede relatie hebben. Dat is niet zo, alleen stelt manlief erg hoge eisen aan zichzelf net als ik en er komt een dag dat hij dat ook niet meer volhoudt. Eigenwijs heerschap hoor, maar een hart van goud en vreselijk zorgzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mij ook te warm. Gewoon een graadje of twintig. Dat is genoeg.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit hier met een grote ventilator voor mijn neus. Waar blijft het verkoelende onweer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd,hoe het je gaat smaken. Dit ken ik niet. Wel ooit gewone kefir gemaakt en jaren lang kombucha. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oeps....
    het ziet er niet echt geweldig uit, maar de smaak zou alles goed moeten maken in dit geval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind dat altijd zo leuk om te doen.
    kefir, kombucha en vriendschapcake.
    van dat laatste moet ik maar weer eens een startdeeg maken:))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder dat waterkefir, ben heel benieuwd!
    Leuk om dit te lezen!
    Tja, deze hitte is aan mij ook niet besteed, ik kijk de onweersbuien zo'n beetje uit de lucht maar het schiet nog niet zo op.

    BeantwoordenVerwijderen