zaterdag 11 juni 2011

Vrijgezellenfeestjes

Nog steeds verbaas ik me over het fenomeen vrijgezellenfeestje. Toen ik vorige week uit eten was, was er ook een aantal meiden, waarvan één overduidelijk de aanstaande bruid was, gezien haar witte sluier. De anderen hadden zich uitgedost met knalroze boa's. Er hing een nogal kunstmatig zie- ons-eens-lekker-stout-zijn sfeertje.
Een jong stel verderop op de gracht, gaat komende week trouwen en nu stopte er een komplete touringcar met jonge mannen , allen met bierflesjes in de hand en kennelijk al helemaal in de stemming, om de bruidegom op te halen. Ik gun ieder het zijne, maar vind deze gebeurtenissen wel erg Amerikaans en behoorlijk over the top. Bierfietsen, mannen in minirok en pruik, vrouwen die gekleed gaan als Jane van Tarzan.....Gewoon een extra carnaval  en excuus om nog eens flink te beesten. Draait het daar om?

6 opmerkingen:

  1. Waarschijnlijk wel. Ik heb er ook helemaal niets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zijn wij te nuchter voor Vlasje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik ga trouwen hoef ik dus géén vrijgezellenfeestje. Hooguit lekker theeleuten met zusje/vriendinnen. Gelukkig weten ze dat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij lijkt de gedachte daarachter,dat het huwelijk een gevangenis is,waar geen lol meer te beleven valt. Triest,als je er dan aan begint. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie het ook wel eens ... heb het nooit zo begrepen, vind het toch een beetje zielig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O nee vind het ook helemaal niets! Toen ik nog als kok werkte in de horeca had ik er zo'n hekel aan, want als de tent werd afghuurd voor een vrijgezellenfeestje dan liep dat altijd uit op dronken gelal, knokpaprtijen en ongewenste intimiteiten, ronduit walgelijk.

    BeantwoordenVerwijderen