donderdag 16 juni 2011

updeet tandenheer

Het bezoekje aan de nieuwe tandarts is achter de rug. Hij lijkt me kundig en is heel vriendelijk. Het komt erop neer dat de wortel onder de kroon inderdaad afgebroken is en dat daar geen redden aan is. Keuze tussen een gedeeltelijke of een gehele prothese blijft over. Omdat er nogal wat ontbreekt in de bovenkaak en wat er staat niet al te best is, ben ik bang voor complicaties na enige tijd als ik kies voor een gedeeltelijke prothese, dus wordt het een bovengebitje. Snik. Maar ja een plaatje is niet veel beter denk ik. Over anderhalve week wordt het happen en dan vrij snel alles boven eruit. Dan maar de pas erin, dan is de narigheid ook weer snel voorbij.
Ondanks mijn tandartstrauma (de schooltandarts en een paar heel ruwe marinetandartsen hebben mij ooit veel pijn en narigheid opgeleverd, waardoor ik nog steeds in de stress schiet als zelfs het woord tandarts al valt) heb ik toch snel de knoop doorgehakt.

Trouwens het was en is droog, geen geklier met plastic zakken nodig. 

9 opmerkingen:

  1. Oei Vlasje, dat is niet zo'n goed nieuws!
    Gelukkig valt de nieuwe tandarts wat mee, want
    je zal toch een paar keer bij hem langsmoeten
    gaan de volgende weken denk ik...
    Chapeau hoor dat je zo snel hebt beslist.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je krijgt hier vast geen spijt van. Ik heb sinds 35 jaar een prothese boven. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad geen goed nieuws. Even doorzetten, en hopelijk is het daarna helemaal goed...
    Sterkte!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch goed,dat je het aandurft. Sterkte met de hele "operatie". groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen dat plaatje er bij al....Je houdt de moed er wel in hè? Sterkte joh.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig maar dat die nieuwe tandarts mee valt! En dat hij meedenkt om het 'gedoe' zo snel mogelijk achter de rug te hebben, al betekent dat een volledige (boven)prothese.

    Ik ben heel blij dat ik nooit naar de schooltandarts heb gehoeven trouwens. Mijn vriend (de arme schat is 16 jaar ouder dan ik, en heeft de schooltandenbeul dus ook meegemaakt) heeft er net zo'n angst voor de tandarts aan overgehouden als jij...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iew dat plaatje.
    Veel succes.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte ermee. Ik vind het hartstikke stoer van je hoor! ´k Heb hetzelfde "schooltandartstrauma" en ik kan me voorstellen dat dit geen makkie voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen