dinsdag 21 juni 2011

Storing

Mijn Internet lag eruit vanmorgen en dat maakt dat je weer even geconfronteerd wordt met het feit dat het een redelijk belangrijke rol in je leven speelt. Wilde vanmorgen wat administratieve klussen doen, terwijl mijn thuiszorgfee door het huis reed op de stofzuiger, maar nee dus. De mail en de blogjes kon ik niet lezen, buienradar niet checken, het laatste nieuws niet bijlezen, geen uitzending gemist, geen internetradio. Vrij vervelend, al kom ik de dagen ook zonder Internet wel door. Het is meer dat het een integraal onderdeel van mijn leven is geworden. Gewend om snel even wat op te zoeken, van alles even te checken, een beetje gehandicapt voelt het wel aan.
Gelukkig was even na tweeën de verbinding er weer. Zoveel bij te lezen dat ik een uurtje zoet was en ik heb besloten vandaag maar niet op logjes te reageren, het zou teveel pc-tijd eisen.
Buren even verderop zijn verhuisd. We kennen elkaar al meer dan veertig jaar en zijn al meer dan dertig jaar buren. Het was dus heel vertrouwd en vooral de laatste jaren hadden we veel contact. Ze hebben me ook veel bijgestaan en geholpen en ik leefde weer mee met hun ziek en zeer. Ze zijn naar een nieuwbouw appartement met grote daktuin verhuisd, huur, dus geen onderhoud meer, wat beter pas bij een levensfase boven de 65. Ik denk dat met de nieuwe bewoners, jonge mensen die beiden werken, minder contact zal zijn. Ach zo gaat het, maar even mag je wel stilstaan bij deze zaken. Een goede buur nietwaar ....

6 opmerkingen:

  1. Een dagje zonder PC voelt toch vreemd aan hè? Het wordt zo snel een gewoonte om zaken via het net te regelen en te bekijken.
    Succes met de nieuwe buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar hoe wij snel gewend raken aan dit communicatie middel. En voor sommige mensen is dit het enige wat ze hebben als communicatie met de buitenwereld.
    Ik kan mij voorstellen dat je het naar vind dat je goede buren verhuist zijn en dan na zo'n lange tijd. Daar zou ik het ook moeilijk mee hebben.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pas als het er niet is,merkt je hoe zeer de pc normaal onderdeel van je leven geworden is. Hopelijk heb je aardige buren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, al meer dan dertig jaar buren..das niet niks nee en zoiets is altijd wennen en dat mag ook.

    En tjee met de pc....das ook niks nee, als dat ding niet doet wat het behoort te doen...ik kan er op zich nog wel tegen -is niet makkelijk nee, dat geef ik toe-, maar dan moet je mijn lief es zien...OEI OEI :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Huh? en ik maar denken dat ik hier een reactie had achtergelaten..ik zweer je, ik weet de hele reactie (bijna dan) nog uit mijn hoofd..stómme pc!!

    Maar goed, ik zei dus: altijd jammer als buurtjes waar je zo goed en zó lang al mee om ging verhuizen.En logisch dat je daar een stil bij staat...dat kan ook niet anders. Hopelijk hebben zij het in hun nieuwe huisje naar hun zin en krijg jij er ook weer goede buren voor terug...afwachten dus

    BeantwoordenVerwijderen