maandag 20 juni 2011

Lief voor je lijf

Door mijn voedingspatroon probeer ik zo vriendelijk mogelijk voor mijn geteisterde lijf te zijn en ook door het gebruik van zo min mogelijk chemische troep in en om huis . Vandaar mijn passie voor het maken van eigen zalfjes, olie', en andere spullen. Ook het wassen met zuivere middelen als zeep en soda horen daarbij. Ik drink geen frisdranken, alleen water, thee (ook vaak kruidenthee) en zelf geperste sappen. Ik denk dat je lichaam al genoeg bestookt wordt met stoffen uit het milieu en vervuilde lucht om er zijn handen aan vol te hebben. Ben je aangewezen op medicijnen maakt dat de zaak er ook niet beter op voor je eigen balans. Ik eet veel biogroenten en fruit, peulvruchten, wat granen en noten en soms biovlees en wat biozuivel. Dat is Genoeg en heel veel goeds tegelijk. Duurder, ja en nee, want door een hoop produkten niet meer te kopen bespaar je ook. Het is een sober levenspatroon maar zeker niet saai of zonder plezier  of een grote beperking. Ik leef er lustig door en voel me veel beter sinds ik zo eet. Veel mensen zijn het contact met hun lijf en de natuur zo kwijt dat ze alleen maar reageren op de kicks van suiker en smaakmakers en denken dat eten zonder dat niet lekker kan zijn. Ik ben een blij mens en voel me, ondanks alles wat tegenzit, gezegend. Ze zeggen wel eens; als je maar gezond bent; nou ik zou eerder zeggen; als je je maar tevreden voelt en overal het beste uit kunt halen. Dat is voor mij geluk!

8 opmerkingen:

  1. Jouw defenitie vind ik een hele mooie.Ik denk,dat er binnen jouw voedingspatroon heel lekkere recepten zijn. En je meer gaat proeven. groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. And I quote: "Ze zeggen wel eens; als je maar gezond bent; nou ik zou eerder zeggen; als je je maar tevreden voelt en overal het beste uit kunt halen. Dat is voor mij geluk!".....

    Prachtig gezegd Vlasje!! En ik persoonlijk ben het helemaal met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind jouw persoonlijke motto ook prachtig. Ik denk dat er veel waarheid in schuilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben het hélemaal met je eens, en met loesje ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar kan ik me helemaal in vinden!
    Misschien kan ik nog wat van je leren om eigen zalfjes te maken, ik gebruik nu Weleda, ook goed dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volledig met je eens wat uiteindelijke besparing betreft.
    En de rest ook wel ;-).
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen