zondag 5 juni 2011

Lenette

Gisteravond was de voorstelling Nikè van Lenette van Dongen op tv. Ik was er blij mee, ze is een van de weinigen die behoorlijk diep graaft in zichzelf en daardoor anderen een kijkje in hun eigen zielenroerselen geeft.
In deze voorstelling heeft ze het over 50 worden, je rommel(en verleden) opruimen, het ingedutte huwelijk (inclusief hilarische scenes over seks-make-over en over hoe de moderne vrouw er van onder uit moet zien). Ook ons consumeergedrag komt aan de orde. Ze brengt het als een satire, maar eronder ligt veel waarheid die we ook allemaal wel herkennen. Verfrissend en met veel nadenkertjes en doordenkertjes. Had een top tv-avond!

Ze heeft trouwens ook een mooie website met een blog http://www.lenettevandongen.nl/

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het niet gezien, heb mijn boek uitgelezen. Vaak heb ik geen geduld om zo'n lang programma te kijken maar ik heb iets gemist misschien want het klinkt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas niet opgenomen. Bij haar neem ik mezelf ook meteen onder de loep. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook niet gezien. Wij kijken erg weinig tv. We hebben lekker op de veranda gezeten.
    Ik ben wel even op haar website geweest. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen