maandag 13 juni 2011

Klappertand en tenenmuziek

Nog steeds geniet ik van Pinkpop, vandaag deel 3. Wat mij het meest bijblijft is Tim Knol, een heerlijke hollandse singer-songwriter., een waardige opvolger van lieden als Dylan en Buckley. Het speelplezier spatte er af! Wolfmother is er ook weer en dat geeft me toch een goeie pot rock ! Die zanger is ook een snoepie.
Ik zit dus op de bank en het kost me geen moeite om mijn tenen te oefenen op deze muziek en -wat minder- mijn losse kroon klappert enthousiast mee. Om in Pinkpopstijl te blijven; ik loop als (wijlen) Ian Dury en mijn mond lijkt steeds meer op die, voordat hij de tandarts ontdekt,. van Shane McGowan (The Poques) .Dat laatste heeft een hoog Anneke-Tanneke-Toverheks gehalte, maar ja. Morgen kan ik pas achter een adequate behandeling aan. Het komt er op neer dat ik meteen van tandarts wil veranderen. De huidige is doodaardig, maar ik heb niet de indruk dat hij hoogstandjes verricht, bovendien is hij aan het afbouwen- gaat met pensioen- en is er steeds minder. Als je zulke klachten hebt als ik, heb je niets aan een vervanger, want die doen alleen noodklachten, ik heb een uitgebreide en goede behandeling nodig om een eind aan de gebitsmisère te maken. Waarschijnlijk dus een volledige bovenprothese, maar met kapotte wortels en gammele kiezen, wil je wel graag dat het in één keer goed gaat. En aan de onderkaak zal in de toekomst ook wat meer moeten gebeuren. Ik ben dol op fruit, groenten, volkoren, noten, dus een beetje goed kunnen kauwen is dan super belangrijk. Nu red ik me met soepen, puree, smoothies, sapppen, maar ik baal als een stekker dat het nu al weken, buiten mijn schuld,  zo is. Geboren met een slecht gebit, kort na de oorlog (alles was nog op de bon), uit ouders die beiden dik voor hun veertigste aan de kunsttanden waren. Pech, maar een goede tandarts kan veel compenseren en oplossen.

5 opmerkingen:

  1. Als je straks een echt goede tandarts hebt,schrik je misschien van het achterstallig onderhoud. Wij zijn sinds een jaar in het dorp bij een tandarts. De vorige was aardig en goed,dachten we. Maar nee,je hoort deze dame zuchten,als ze in mijn mond kijkt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben bang dat je gelijk hebt, Izerina. Dertig jaar terug was er een stevig tandartsen tekort hier en was ik blij deze te krijgen, die ook nog eens een leuke vent met dito vrouw is. Inmiddels geloof ik dat ik niet de verzorging heb gehad , die nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen dat je niet kunt kauwen. Dan maar genieten van Pinkpop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gaan tweemaal per jaar naar de tandarts...
    en dat scheelt! Soms heb ik een gaatje maar
    heel dikwijls ook niet...
    lekker makkelijk...
    Misschien als je tanden terug helemaal ok zijn
    ook regelmatig op controle gaan?
    liefs en sterkte ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dan wens ik je sterkte....
    want er komt vast nog heel wat om de hoek kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen